Nieuws
Xbox One

Xbox-baas Phil Spencer bespreekt aankomende console

Ook interview met hoofd Sony

Geschreven door Arran Winmai op
In een interview met Famitsu vertelt Phil Spencer, hoofd van Xbox, over de aankomende console. Ook licht hij de samenwerking tussen Xbox en Japanse ontwikkelaars toe. Tevens interviewde Famitsu het hoofd van Sony Interactive Entertainment.

Dualshockers heeft de inhoud van het artikel gedeeld op de website. Phil Spencer vertelt aan Famitsu dat hij over de afgelopen jaren veel naar Japan is geweest om te praten met game-ontwikkelaars. Spencer vertelt dat hij gemerkt heeft "dat er een band begint te groeien tussen uitgevers en de eigenaren van verscheidene platforms", wat volgens hem essentieel is voor een vruchtbare relatie.

Ook gaat Spencer dieper in op de vijf studio's die Microsoft over heeft genomen. Tijdens de E3 maakte het bedrijf bekend dat ze vijf studio's toevoegen aan de lijst met interne ontwikkelaars. Hij zegt dat dit gedaan is om spelers superieure games, en dan voornamelijk first party-games, te kunnen aanbieden op Xbox-consoles. Hij moedigt ze daarom ook aan om vooruit te kijken naar "uitstekende, first party-games".

Daar komt bij dat hij wil gaan investeren in AI om personages en werelden in games meer tot leven te brengen. De AI kan ook spellen gaan simuleren, wat zal helpen met het vinden en verhelpen van bugs.

Vervolgens vertelt Spencer meer over de plannen voor de volgende Xbox-console. Hij laat weten dat het een project is waar de gamer centraal staat. Volgens hem wil Microsoft een uitstekende game-ervaring opleveren door de krachtigste en beste hardware te gebruiken. Volgens het hoofd van Xbox deed Microsoft dat ook met de Xbox One X, maar kan het nog beter.

Om die reden is Microsoft in gesprek gegaan met verscheidene hardware-ontwikkelaars en kijken zij samen naar manieren waarop de nieuwe Xbox innovatief kan zijn, maar ook de beste resolutie en framerate kan leveren.

Tenslotte wordt er gesproken over het streamen van games via cloud-diensten. "Hoewel twee miljard mensen over de hele wereld gamen, doen veel van hen dat niet op consoles," vertelt Spencer. Daarom wil hij console-games aanbieden door middel van streaming-technologie.

Xbox One logo

Shuhei Yoshida over toekomstige games op PlayStation 4

Famitsu heeft ook een interview afgelegd met Shuhei Yoshida, de baas van Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios. Famitsu vroeg aan Yoshida of dit "het jaar van de software" gaat worden en daar antwoordde hij "ja" op.

"De grote hoeveelheid titels die tussen september en februari uitkomen is gigantisch. Ook krijgen sommige games regelmatig updates. Ik denk dat het een situatie is waarin ik nooit alles kan spelen."

Ook vertelt hij dat het uitbrengen van veel goede games leidt tot een grote hoeveelheid spelers, en dat games tegenwoordig erg groot en diep zijn.

Tenslotte meldt Yoshida dat de productie van Days Gone goed gaat. De testers kunnen volgens hem het spel al van begin tot eind spelen, maar de game wordt nog wat verfijnd. Hij moedigt spelers aan uit te kijken naar de game.

Days Gone

Dit artikel delen:

Lees meer

Playground-modus in Fortnite na hele korte tijd offline gehaald Gesloten alfa voor Battlefield V op pc gestart
28

Reacties op: Xbox-baas Phil Spencer bespreekt aankomende console

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • spreadthehate

    • 28 juni 2018 15:24
    Laat ze eerst maar eens wat leuks uitbrengen op de X.

    Kun je wel de krachtigste console hebben, maar zonder goede spellen is het nog niks.
    Mijn X doe ik de laatste tijd vrij weinig mee, gebruik hem meer als 4k bluray speler.

    Vorige week Gran Turismo sport gekocht en die PS staat weer vol gas aan, en daarvoor met God of War. Sea of Thieves en State of Decay 2 speel ik wel op mijn pc want op de X lopen ze voor geen meter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 28 juni 2018 15:39
    @spreadthehate
    Je doet je naam wel eer aan……

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 juni 2018 15:47
    @Aces-82

    Och daar hebben wij weer een Xbox fanboy. Ik kan tenminste kritisch kijken en heb alle platformen tenminste in mijn bezit.

    Hoop mensen die klagen over een platform en het zelf niet eens in hun bezit hebben. Maar wel zeiken als iemand een kritische blik op hun geliefde platform hebben.

    Als Playstation of wat voor platform slecht bezig is zal ik dat ook gewoon zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 28 juni 2018 15:54
    @spreadthehate
    Heeft niks met kritisch kijken te maken dit is gewoon zeiken zeiken en nog eens zeiken. Dit bericht is al 500x op deze site te lezen. Ik denk dat mensen het nu wel weten. Je bericht voegt echt niks toe waar dit item eigenlijk over gaat.

    Fanboy ja dat ben ik net zoals veel mensen voor Ajax zijn of liever een Samsung tel willen… noem maar op. Maar dat je dat haalt uit mijn bericht vind ik wel bizar. Want ik bedoelde eigenlijk dat je al de zoveelste bent met "Xbox heeft niks" waar maak je je druk om man!!! Gaat lekker op je ps of pc verder dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 28 juni 2018 16:10
    @Aces-82 Waarom mag hij dat niet zeggen dan? ook al is het al vaker gezegd? Het is blijkbaar geen enkel probleem om sony the bashen voor hun cross platform beleid. Iets wat OOK al tot in den treure gemeld is hier. Ik ben zelf een voorstander van helemaal geen console war gezeik meer, maar dat zal wel niet gaan gebeuren. Dus als het dan toch moet dan mag ook IEDEREEN zijn zegje doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 28 juni 2018 16:22
    @darkmanwls Omdat dit gebeurd onder artikelen waar het gaat over het cross platform beleid van Sony en deze onzin met ''Xbox heeft geen games'' overal naar boven wordt gehaald. Ik ben totaal geen voorstander van ''Console wars'' maar kritiek vind ik prima als het ook als comment onder het artikel wordt geplaatst met als doel je mening te geven over het item.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 28 juni 2018 17:12
    @darkmanwls
    En daar word ik ook schijtziek van man. Dat crossplay gezeik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 29 juni 2018 00:10
    @darkmanwls Wauw gooi je het nu echt op Sony bashen? Xbox word hier op letterlijk ieder artikel afgezeken zeg 1 ding positief en je word gelijk fanboy genoemd 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 juni 2018 06:10
    @MrKingofhearts dat zeg ik helemaal niet. Leer lezen. Ik heb t woord fanboy niet genoemd. Ik zeg alleen dat als men negatieve dingen over de ene mag zeggen dan meg men dat ook over t andere. En als je minder selectief leest dan zou je inzien dat beide consoles over en weer worden afgezeken, echt niet alleen de xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrKingofhearts

    • 29 juni 2018 17:45
    @darkmanwls Uiteraard maar xbox oftewel microsoft word op deze site toch echt wel meer afgezeken dan sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 juni 2018 19:03
    @MrKingofhearts Is gewoon niet waar, heb je t bijgehouden met een turf lijstje? maar het doet er ook niet toe, het is van beide kanten gewoon diep triest. verspilling van tijd. In die tijd kan men ook lekker gaan gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 juni 2018 16:23
    @Aces-82

    Ik heb een product van 500 euro gekocht, in de hoop dat er geweldige games voor te spelen zijn (en die zijn er een paar maar lopen voor geen ene meter op de X) meneer Spencer heeft het alweer over zijn volgende console terwijl de huidige gewoon niks te bieden heeft op dit moment (voor mij persoonlijk) ik heb alle recht om hierover te zeiken, het in tenslotte een topic over Xbox ;)

    Spencer moet gewoon zijn gemak houden en eerst deze console maar eens even in het zonnetje zetten. Ik vind het een geweldig apparaat, maar vrij weinig te bieden op het moment als je al een pc en een Playstation hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NareMan

    • 4 juli 2018 11:31
    @Aces-82
    Misschien moet jij niet zo lopen zeiken over iemand mening over een gaming platform in de COMMENT SECTIE VAN EEN EEN GAMING NIEUWS SITE! tegen iemand zeggen "waar maak je je druk om", met 3x !!! erachter. ziet er naar uit dat jij je iets te druk maakt. wat betreft Spreadthehate zijn bericht, hij heeft toch gewoon gelijk? State draait echt voor geen meter, PUBG ook niet, RL bij tijd en wijlen ook niet. het platform presteert gewoonweg slecht in verhouding tot de conculega's

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrWhite

    • 28 juni 2018 16:08
    @spreadthehate maak je niet druk hoor, ik kan je geheel gerust stellen dat aces-82 alle consoles heeft of heeft gehad. Zowel op de PlayStation als op de xbox heel veel uurtjes samen gezeten🤓😏

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 juni 2018 16:29
    @MrWhite Maak je niet druk hoor, ik verwacht dat jouw vriendje heel goed voor zichzelf kan praten ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 28 juni 2018 15:48
    @spreadthehate Als je multi-platform games op consoles speelt dan zou ik die op de X spelen. Volgens DF draaien (bijna) alle multi-platform console games beter op de X. Lijkt me reden genoeg als je nu een X hebt staan.
    Als je een race fan bent dan kan ik FH7 aanraden en de (iets oudere) FH3. Die laatste heeft laatst een X Enhanced patch gehad en ziet er prachtig uit in o.a. HDR. (Mocht je een HDR TV/monitor hebben). Heb je alleen een X gekocht voor de exclusives dan moet je nog even wachten. (Maar dat zal geen geheim zijn voor jou lijkt me) ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 juni 2018 16:33
    @DarkRuleR

    Heb vrijwel alle Xbox race exlusives al binnen :)
    System seller om de X te kopen was voor mij Red Dead Redemption om in 4K te kunnen spelen haha. Alleen dat was mij die 500 euro al meer dan waard. De 2 exclusives SOT en SOD2 lopen echt voor geen ene meter op de X en daar baal ik gewoon van. Kom je dan aan met je krachtigste console ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 29 juni 2018 18:31
    @spreadthehate Serieus? Ik heb gisteren de hele avond Sea of Thieves op de S zitten spelen, ok afentoe een frame overgeslagen, maar werkt verder prima.

    Draait de game op de X werkelijk zo slecht? En is het niet mogelijk om settings te tweaken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 28 juni 2018 19:46
    @spreadthehate ik vermaak me anders prima met de One X. Het is toch niet alsof er helemaal niets leuks op te spelen is. Voor mij persoonlijk hoeft een game niet exclusief te zijn om het een leuke game te vinden.
    En SoT loopt bij prima geen enkel probleem mee. State of Decay heeft wel wat bugs ja, maar nog steeds een fantastische game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 28 juni 2018 20:19
    @fonsrutte
    Sot loopt bij mij ook prima. Weet dan niet wat hij bedoelt maar zover ik weet loopt hij bij ons in de vrienden groep bij iedereen goed en op de x nog beter