De andere genomineerden voor Game of the Year waren Bloodborne, Fallout 4, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain en Super Mario Maker. De winnaars in de andere categorieën:
Beste indie-game: Rocket League
Beste mobiele/handheldgame: Lara Croft GO
Beste verhaal: Her Story
Beste art direction: Ori and the Blind Forest
Beste soundtrack: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
Beste (stem)acteur: Viva Seifert in Her Story
Games for Change Award: Life is Strange
Beste shooter: Splatoon
Beste action/adventure: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
Beste RPG: The Witcher 3: Wild Hunt
Beste vechtspel: Mortal Kombat X
Beste gezinsspel: Super Mario Maker
Beste sportgame: Rocket League
Beste multiplayer: Splatoon
Meest verwachte game: No man's Sky
Beste esports-game: Counter-Strike: Global Offensive
Reacties op: Witcher 3 wint Game of the Year
TheChief
Tim94
sollitdude
ph4ge
Overigens ook respect voor de wijze waarop The Witcher 3 wordt ondersteund. Geen DRM, heel veel patches en gratis DLC tot lang na de release, een uitstekende uitgebreide betaalde DLC en meer op komst.
sollitdude
rohirrimdwarf
NextKid
garciagarcia
The Witcher 3 is ook wel terecht, erg genoten van de game!
Arrahant
Ik snap het sentiment helemaal! Maar welke award had de game dan moeten winnen? Art direction had ie wellicht kunnen winnen als ik dit lijstje zie, hoewel het fantastische Ori net zo goed een award verdiend. Waaronder voor haar art direction.
Hoogste tijd voor een 'best action rpg' categorie
garciagarcia
rudeycapone
Bloodborne is absoluut een fantastisch spel, maar wel een rpg van een ander kaliber. In mijn ogen appels met peren vergelijken. Bloodborne is een uitdaging waar je tot het uiterste gepusht wordt, The Witcher moet het hebben van zijn verhaalvertelling en karakters, de prachtige omgevingen en de algehele sfeer die de game zo compleet maakt.
Overigens ben ik bekend met Bloodborne lore, maar die is bijna poëtisch dat je je er echt in moet verdiepen. Desalniettemin twee fantastische games, waar The Witcher in mijn ogen de terechte winnaar is.
Grohe
Arrahant
Best logisch, Rocket Leage was een van de weinige innovatieve sportgames in 2015. De meeste franchises in het genre brengen jaarlijks hetzelfde met een paar tweaks en up to date speler/team rosters.
Tussen 96 en 99 vond ik Fifa bijvoorbeeld nog leuk, maar daarna is er jaar in jaar uit zo weinig veranderd dat ik rond 2002 helemaal klaar met de serie was. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat Fifa ook auto's moet gaan bevatten, maar wel dat Rocket League wat broodnodige innovatie heeft geïntroduceerd.
Agent4125
Erwintjuh
Witcher 3 is een echte open wereld waarin je vrij rond kan lopen met heel weinig laad tijden, waar witcher 2 nog meer vaste paden en kleinere levels is. Ook zit er in de cambat wat aanpassingen waardoor je wel wat anders moet vechten. In witcher 3 heb je de mogelijkheid tot blokken, dodgen en weg rollen, waar je bij witcher 2 alleen blocken en rollen had. En volgens mij heeft de magic wat minder impact in witcher 3. Het verhaal gaat wel verder waar 2 het achter liet en je zal dan ook veel herkennings momenten hebben als je de voorgaande games hebt gespeeld.
Agent4125
Arrahant
Arrahant
Puur qua mechanics is de game weinig veranderd en qua combat is TW3 slechts adequaat… Het is wat dat betreft "gewoon" een rpg in een fantasy setting. Het feit dat de game open wereld is geworden en de detective mode zijn denk ik de enige gameplay innovaties in het derde deel? Maar dat is ook niet waar de game in uitblinkt…
In plaats daarvan zijn met name de narratieve elementen ongeëvenaard. Net zoals de uitwerking van de sidequests, Geralt als personage in conversaties en zijn monologen, de relatief originele implementatie van Europese fabels, de relatief subtiele manier waarop je het einde kunt beïnvloeden (heb je Fallout 4 al uitgespeeld, wat een teleurstelling hoe duidelijk de paden daar zijn) en de open wereld die in ieder geval in technisch opzicht het meest imposant imho.
Arrahant
Puur qua mechanics is de game weinig veranderd en qua combat is TW3 slechts adequaat… Het is wat dat betreft "gewoon" een rpg in een fantasy setting. Het feit dat de game open wereld is geworden en de detective mode zijn denk ik de enige gameplay innovaties in het derde deel? Maar dat is ook niet waar de game in uitblinkt…
In plaats daarvan zijn met name de narratieve elementen ongeëvenaard. Net zoals de uitwerking van de sidequests, Geralt als personage in conversaties en zijn monologen, de relatief originele implementatie van Europese fabels, de relatief subtiele manier waarop je het einde kunt beïnvloeden (heb je Fallout 4 al uitgespeeld, wat een teleurstelling hoe duidelijk de paden daar zijn) en de open wereld die in ieder geval in technisch opzicht het meest imponeerde imho.
Phobia