Nieuws

Witcher 3 in zes weken 6 miljoen keer verkocht

6.014.576 keer om precies te zijn

Geschreven door Gijs Scheltens op
The Witcher 3: Wild Hunt is in de zes weken na release zes miljoen keer verkocht. Dat maakt ontwikkelaar CD Projekt RED bekend in zijn halfjaarcijfers.

Dit aantal is behaald tussen 19 mei en 30 juni, laat de ontwikkelaar weten. Het succes van de fantasy-rpg is volgens CD Projekt RED te wijten aan het hoge aantal reserveringen (1,5 miljoen) en de intensieve marketing-campagne.

Vergeleken met dezelfde periode in 2014 is de omzet uit productverkoop zo'n drieëndertig keer hoger. In deze periode bracht CD Projekt RED echter geen spellen uit.

CD Projekt RED laat weten dat The Witcher 3 erg positief is ontvangen. Het spel kreeg volgens de ontwikkelaar tweehonderd prijzen. Gamer.nl beoordeelde de fantasy-rpg met een 9,5:
"The Witcher 3: Wild Hunt is bijna de perfecte game. Er zitten helaas wat slordigheden in de weg en de game mist de veeleisendheid van het vorige deel, maar wat overblijft is een tsunami van content die de speler constant bezig houdt en vermaakt."

Bron: CD Projekt RED

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuw Street Fighter 5-personage Rainbow Mika onthuld Vernieling in Transformers: Devastation
11

Reacties op: Witcher 3 in zes weken 6 miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Teknootje

    • 27 augustus 2015 17:11
    Prima mee vermaakt.Nu af en toe nog een sidequest als ik zin heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 27 augustus 2015 19:18
    Ben er mee gestopt. Teveel rommelen met potions, zwaarden,uitrusting, saaie gevechten. Haalt mij van het spel vandaan. Voor mij persoonljik zou dit spel echt top zijn als het een soort van mengelmoes tussen de zelda en legacy of kain was geweest. Qua open wereld vind ik red dead redemption veel leuker. Maar ieder zijn meug,.. Ik viel in slaap met het spel..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RPGer

    • 27 augustus 2015 19:40
    Mooi zo.

    Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn favoriete gameserie meer zou zijn zoals de games die jij noemde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • innerchild

    • 27 augustus 2015 20:18
    Tja ieder zijn meug. Een klein beetje rpg achte zaken kan ik nog wel hebben, maar het menu en de achterliggende zaken in Tw3 is al een spel op zichzelf. Gelukkig nog een gek gevonden die 40 euro wou betalen voor mijn versie ;P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 27 augustus 2015 19:28
    Ik zit met smart te wachten op de uitbreidingen, heb tenslotte gelijk bij release de seasonpass gekocht dus laat maar komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Red Dead Demon

    • 27 augustus 2015 23:30
    CD Projekt RED: ‘Gratis dlc moet de regel zijn, niet de uitzondering’

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 27 augustus 2015 23:36
    ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Red Dead Demon

    • 29 augustus 2015 10:37
    Ik dacht je de seasonpass voor jan lantaarnpaal had gekocht. Maar ik haalde inderdaad uitbereidingen en dlc door elkaar.
    My bad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heijaangel

    • 28 augustus 2015 09:32
    Er zijn 16 gratis download geweest. Dit zijn 'kleine' uitbreidingen / toevoegingen.
    De aankomende 2 uitbreidingen of expansions, net hoe je ze noemt, geven 20 a 30 uur extra speeltijd.
    Mijn idee wel enig verschil tussen downloads en uitbereidingen.

    Ik zelf zit ook te wachten op de uitbreidingen. Echt een super spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 29 augustus 2015 02:30
    Nou, ik wacht tot ik het spel heb uitgespeeld en denk dat ik ze dan tijdens een sale koop.. als ik witcher 1 en 2 nou nog niet had gehad had ik het wel gedaan want die krijg je er "gratis" bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cornish

    • 28 augustus 2015 10:46
    Ha… bij mij ligt hij er nog steeds, nauwelijks aangeraakt. Misschien in de vakantie maar eens aan beginnen.