Nieuws

Windows 11 is nu beschikbaar

De uitrol is begonnen

Geschreven door Michel Musters op
Gisteravond is Microsoft begonnen met het uitrollen van Windows 11.

Het gaat om een gefaseerde uitrol - halverwege volgend jaar moet iedere Windows 10-pc die het besturingssysteem kan draaien, de update aangeboden hebben gekregen. Men kan via Windows Update controleren of de update beschikbaar is. 

Microsoft biedt online ook een app aan waarmee gecontroleerd kan worden of iemands systeem geschikt is. Mensen die Windows 11 willen gebruiken, hebben 4 GB aan werkgeheugen, 64 GB aan opslagruimte, een grafische kaart die DirectX 12 ondersteunt en een 64bit-processor nodig.

Windows 11 moet volgens Microsoft "de beste Windows ooit voor gaming" zijn. Zo bevat het een nieuwe Microsoft Store waarmee het gemakkelijker moet zijn om games en apps te vinden. Ergens na de lancering moeten ook Android-apps ondersteund worden. Verder worden technieken als Auto HDR, DirectStorage en DirectX12 Ultimate ondersteund.

Dit artikel delen:

Lees meer

Square Enix legt handelsmerk voor Valkyrie Elysium vast Halo Infinite Multiplayer is ouderwets lachen, gieren, brullen
23

Reacties op: Windows 11 is nu beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    racerozzy

    • 5 oktober 2021 11:17
    Leuk man, gaan we niet doen. Hopelijk komt er een keer een "nieuw" besturingsysteem, die een goede concurentie is voor Microsoft en Apple. Te weinig consumenten keus, alleen al dat tijdens de instalatie internet nodig is, is een brug te ver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mcbrew

    • 5 oktober 2021 11:29
    Ik gebruik windows 11 al een tijdje in het kader van het insiders programma. Het werkt bij mij al een paar maanden echt vlekkeloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 5 oktober 2021 11:53
    @mcbrew Buiten dat het vlekkeloos werkt, is er een reden voor mij om te updaten van 10 naar 11? Ik heb geen klachten over 10, dus ben altijd een beetje huiverig over updaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2021 11:58
    @WvA dat heb ik dus ook, vind een nieuwe besturing system altijd wel leuk kijken wat er allemaal nieuw is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 5 oktober 2021 12:08
    @WvA Mocht je erop gamen en verbonden zijn met een televisie die HDR ondersteunt, zou ik het zeker doen in verband met de auto HDR functie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 5 oktober 2021 12:57
    @WvA op een gegeven moment zal Windows 10 niet meer ondersteund worden dus dan is het veiliger om het wel te doen, tot 2025 wordt Win10 ondesrteund uit mijn hoofd.
    Ik ga het vanavond installeren, ik heb nog nooit problemen gehad met een upgrade van Windows dus ik zie het probleem niet echt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 5 oktober 2021 13:09
    @Ziminar Dat is natuurlijk nog echt wel een endje weg, tot die tijd kan je makkelijk blijven bij W10 als je tevreden bent met hoe het nu werkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 5 oktober 2021 13:38
    @Ziminar Oh uiteindelijk zal ik echft wel updaten, maar het ging mij er meer om wat de argumenten zijn om te upgraden voor 2025. Win10 werkt voor mij super prima, en voorheen heb ik ALTIJD gezeik gehad als ik upgrade naar een volgende versie (games of apps die opeens niet meer compatible bleken) dus dan blijf ik liever zo lang mogelijk hangen op 10.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 5 oktober 2021 12:07
    Ik ben benieuwd. Ik zie niet veel mensen overstappen simpelweg omdat ze niet voldoen aan de toch wel hoge eisen. Ik ben nog kantje boord met m'n CPU gelukkig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 5 oktober 2021 13:10
    Mijn processor is niet goed genoeg. Jammerdebammer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Weerzinwekkend

    • 6 oktober 2021 08:23
    @Red Dead Demon Ja bijzonder irritant is dat :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaVinkie

    • 5 oktober 2021 13:31
    Ik wil best upgraden, maar blijkbaar is mijn 1st Gen Ryzen processor (2017!) niet recent genoeg. Aangezien AMD de socket ook niet meer support zit een simpele upgrade er ook niet in, tenzij ik verouderde hardware koop. Erg jammer allemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 5 oktober 2021 14:05
    @DaVinkie Mijn AMD Ryzen 5 1600 Six-Core Processor is blijkbaar ook niet goed genoeg. Bijzonder, want ik draai vrijwel elke game op Ultra. Oh well, dan nog maar een paar jaar op 10, maakt de keuze makkelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PhydomiR

    • 5 oktober 2021 20:58
    @WvA het gaat niet om de snelheid van de processor. Dat is het probleem niet. Die CPU ondersteund geen TPM2.0, dit is verplicht in Windows 11 en daarom wordt hij niet ondersteund.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 5 oktober 2021 22:35
    @PhydomiR
    TPM is in sommige gevallen disabled in de bios. Deze enabellen dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 5 oktober 2021 14:24
    Je kan hem trouwens ook verkrijgen door te surfen naar de officiele site..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 5 oktober 2021 15:20
    zijn er kosten aan verbonden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 5 oktober 2021 16:02
    Sorry, windows zal nooit op mijn pc komen te staan. OS hoort gewoon Freeware te zijn en niet zo’n veels te dure Big Brother programma wat Windows heet. Veel bugs, loopholes en ze kunnen alles inzien wat je op je pc hebt. Download je torrents? Gebruik je pirated software of ben je politiek niet correct, dan raad ik je Windows ten zeerste af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dannyd010

    • 5 oktober 2021 18:09
    Vergeet niet VBS uit te zetten in win11 of je verliest migelijk 25% van je game peformance

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 5 oktober 2021 18:26
    @dannyd010

    Wat is vbs?