Nieuws

Windows 10 is 75 miljoen keer geïnstalleerd

Yusuf Mehdi geeft details

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft's nieuwe besturingssysteem Windows 10 is inmiddels meer dan 75 miljoen keer geïnstalleerd. Dat heeft Microsoft op zijn blog aangekondigd vandaag.

Microsoft's president van marketing voor Windows and Devices, Yusuf Mehdi, gaf nog meer details. Inmiddels zijn er meer dan 122 jaar aan gameplaybeelden gestreamd van Xbox One naar Windows 10. Dankzij het besturingssysteem is het namelijk mogelijk om Xbox One-games naar pc te streamen.

Ook zijn er meer dan tien miljoen Achievements ontgrendeld sinds de lancering van Windows 10. Sinds de lancering van het besturingssysteem zijn er zes keer zoveel apps gedownload via de Windows Store in vergelijking met Windows 8.

Windows 10 verscheen eind juli en volgde Windows 8 op. Windows 7- en 8-gebruikers kunnen tot volgend jaar juni gratis updaten naar Windows 10.

Bron: Windows

Dit artikel delen:

Lees meer

Win Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain voor PS4 of XOne Fable Legends exclusief voor Windows 10 Store op pc
12

Reacties op: Windows 10 is 75 miljoen keer geïnstalleerd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MrTomatoBalls

    • 27 augustus 2015 12:18
    Na alle berichten over de enorme schending van privacy dat zit ingebouwd in Windows 10 zie je mij het niet downloaden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 27 augustus 2015 12:27
    Als jer bang bent voor de illuminati moet je het inderdaad niet doen.
    Nee effe serieus, wat een onzin, iedere nieuwe windows versie zijn er deze verhalen, en als we een jaar verder zijn vind iedereen het geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 27 augustus 2015 12:43
    Je kan het allemaal uitzetten, die megacontrole…
    Maar het is wel belachelijk dat normaal gesproken in feite elke letter die jij intoetst wordt doorgestuurd naar MS.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 27 augustus 2015 12:46
    Ik vind het juist geweldig om te weten dat er ergens iemand let op wat ik doe. Dat er informatie van men pc naar microsoft word verstuurd zodat ze mischien een update kunnen maken om het stabieler of sneller te laten draaien. Om me te laten weten dat er vaak een aanval plaatsvond op men computer en dat ze met suggesties komen om men beveiliging te verbeteren. Ik vind het ook geweldig dat Windows 10 geen cd's met drm beveiligingen meer toelaten. Dit is 2015 en we leven in een digitale tijdperk. Ik heb meer dan 100 games op steam staan en ik snap niet waarom mensen nog steeds cd's willen gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 27 augustus 2015 12:54
    Maar stel, je schrijft een boek en opeens heeft microsoft viavia jouw boek uitgegeven. Of je schrijft een stukje progamma en het is niet meer van jou….
    Als ze slim selecteren zouden ze dat best kunnen doen.
    Nee, er moet in deze wereld ook altijd een mogelijkheid zijn om niet gedeeld te worden, in jezelf tot rust te komen en dus niet altijd maar online te zijn…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 30 augustus 2015 23:51
    Nou sollitdude dan mag je excuses wel is aanbieden voor je vorige walgelijke misselijkmakende racistische reactie.

    sollitdude
    24-08-2015 18:34
    amerikanen. dom, debiel en mongolen van het grootste kaliber.

    Ik zou me doodschamen als ik jou was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 27 augustus 2015 13:41
    Dan zet je dat uit, want dat kan gewoon.

    Ik vind het grappig dat er zo'n problem van gemaakt wordt terwijl mensen wel alles van Google gebruiken. Google verdient keiharde knaken met jouw privacy, maar dat is voor sommige ineens wel een probleem terwijl MS dit doet om hun product te verbeteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 27 augustus 2015 20:09
    het word pas een probleem wanneer mensen er zich in verdiepen. toen google net uitkwam, iedereen gebruikte het naar harte. toen kwam europa ineens met een onderzoek en toen pas begon iedereen zich af te vragen "is men privacy nog wel veilig?"

    hetzelfde met paardenvlees. paardenvlees werd al sinds mensen heugenis toegevoegd aan rundervlees, maar opeens vroeg iemand zich af, hoort dat wel zo? en toen kwam er pas een onderzoek. ze onderzochten zelfs hoe de impact ervan op de 'volksgezondheid' was. komen ze er wel 50 jaar te laat mee.

    denk je soms dat microsoft geen informatie van je vandaan haalde tijdens windows xp? windows vista? windows 7? tuurlijk wel. maarja, pas bij zulke artikelen beginnen mensen zich af te vragen dit en dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 28 augustus 2015 00:58
    mischien deden ze dit al met XP maar dat wil nog niet zeggen dat het nu dan maar ok moet zijn en zeker niet erger moet en mag worden. Dus waarom zouden we ons hier bij neerleggen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sollitdude

    • 28 augustus 2015 05:12
    omdat je mag kiezen tussen windows, waar alles op werkt, tussen iOS, die je elk 2 uur mag restarten omdat de memory vol zit, of linux, wat alleen maar goed is voor gaming dankzij steamOS.

    als ik jou een banaan geef, en je eet het op, en je merkt dat er helemaal niks mis mee is, dan is er toch ook niks mis mee? pas wanneer ik jou vertel dat het gemaakt is van de keutels van een siameze tweelingkat die aids heeft begin je er een probleem mee te krijgen. mensen doen altijd moeilijker wanneer ze er iets meer over weten, maar zolang ze niks weten, is een banaan gewoon een banaan.

    nog een geweldig voorbeeld. bill cosby! iedereen vond hem geweldig! totdat ze erachter kwamen dat hij mischien een super verkrachter kon zijn. was dat nooit naar boven gekomen, vond iedereen hem nog steeds geweldig (ik ken persoonlijk niks van hem dus voor mij maakt het niks uit)

    plus, iedereen die facebook heeft, heeft kennelijk geen probleem wanneer ZIJ alles van jou weten. of wanneer je een google account hebt, weten ze ook elke seconde van een minuut waar jij naar zoekt, en daar maakt ook niemand een probleem over. waarom niet? omdat je google kwakkeloos gebruikt om alles op te zoeken, maar ondertussen laat je ze wel graag weten dat je zoekt naar grootborstige vrouwen die dingetjes doen met hun kont.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maki

    • 28 augustus 2015 14:07
    pas wanneer ik jou vertel dat het gemaakt is van de keutels van een siameze tweelingkat die aids heeft begin je er een probleem mee te krijgen.

    Ehm , nee.

    Ik begin er direct probelemen mee te hebben vanaf het moment dat ik ermee geinfecteerd ben geraakt. Het deit dat ik nog niet weet dat ik aids heb maakt het feit dat ik al aids had niet minder erg.

    hetzelfde geld dus voor windows. Vanaf het moment dat mijn privacy geschonden is word ik hierin al benadeeld. dat ik hetzelf nog niet wist verminderd hier ook niets aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 30 augustus 2015 15:26
    Dan moet je maar beter aan de wet houden, en zorgen dat je niks te verbergen hebt.

    Van mij mogen ze alle straten vol zetten met camera toezicht, en dan kunnen de boetes ook gelijk omhoog, want dan weet je dat je in de gaten gehouden word.

    Zijn de straten ook gelijk weer een stuk veiliger en schoner.

    Voor mij staat veiligheid boven privacy.