Met het gigantische aanbod aan nieuwe MMORGs zal het voor de gemiddelde gamer nog een moeilijke keus worden aan welk spel die zijn (of haar) vrije tijd wil gaan opofferen. Wie namelijk dacht dat enkel Blizzard, Sony en Microsoft hun eigen online game lanceren, kan eens kijken naar de specs van Westwood's nieuwste game 'Earth and Beyond'.

Nu dat het spel bijna in publieke betatest gaat waren de mensen van Westwood zo vriendelijk om een dagboek te maken en dit op RPGVault te publiceren. Hierin gaan ze namelijk wat verder in op het dagelijkse werk aan deze game en de voorbereidingen die worden genomen voor de betatest.As the technical director of Earth & Beyond, I manage the entire coding department, a total of 15 people. I actually do very little coding myself, but rather work with the producers, the lead artist, and the lead designers to determine which features should be added to the game. I then work with engineers and designers to implement them. The team constantly comes up with amazing features and enhancements, and I serve as the realist - determining what can actually be coded into the game given our current hardware, budget, man-hours and timeframe. Because of that, most of my time is actually spent in meetings, but I'll try to describe a typical day for you. Here was my schedule for last Tuesday: De rest van het dagboek is op RPGVault te lezen.