'Westerse ontwikkelaars efficiënter dan Japanse' | Gamer.nl

'Westerse ontwikkelaars efficiënter dan Japanse' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Kawata is op bezoek geweest bij de Canadese ontwikkelaar Slant Six Games, bekend van verschillende SOCOM-titels, en heeft daar een aantal culturele verschillen opgemerkt. Tijdens zijn bezoek viel het Kawata op dat Slant Six Games efficiënter te werk gaat dan Japanse ontwikkelaars.

"Wat indruk op mij maakte tijdens het bezoek aan Slant Six Games is hoe efficiënt zij zijn in de ontwikkeling. Japanse bedrijven zijn vaak heel specifiek bezig met alle onderdelen. Bedrijven in andere landen besluiten vaak vooraf waar ze zich op richten en laten de rest weg uit het ontwikkelproces. Dit is een aspect van productmanagement dat wij moeten overnemen", vertelt Kawata.

Slant Six Games werkt samen met Capcom aan Resident Evil: Operation Raccoon City. Kawata is positief verrast door de suggesties die zijn voorgedragen. "Voor deze titel is Slant Six Game onder andere verantwoordelijk voor het ontwerpen van de personages, en ik ben positief verrast door de ontwerpen die ze ons hebben gegeven. Het zijn ontwerpen die mensen bij Capcom nooit hadden gemaakt. Eentje die me echt is bijgebleven is een goedgebouwde man van middelbare leeftijd met een baard. Dat is het soort personage dat je nauwelijks ziet in Japanse games."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou