De massale RTS game Cossacks was de eerste grote hit voor ontwikkelaar GSC Gameworld. Het spel kreeg zelfs de twee uitbreidingen (Back To War en The Art of War), maar nu is men begonnen met het echte vervolg, Cossacks II -Napoleonic Wars. Zoals de titel al doet vermoeden speelt dit deel zich af ten tijde van Napoleon en de kleine Corsicaan is zelf ook van de partij. Samen met andere grote generaals zoals Kutuzov, Blucher en anderen staat hij aan het hoofd van de gigantische lerger in het spel. Net zoals in het origineel heb je de beschikking over zeer veel soldaten. In Cossacks II kun je maar liefst 64.000 soldaten leiden. In dit interview komen we veel meer te weten over de gameplay, features en graphics engine in Cossacks II, dat ergens deze herfst zou moeten uitkomen. What will the multiplayer elements are like in Cossacks 2? Oleg Yavorsky - For playing over LAN there are two multiplayer modes: classic “Skirmish” and “Battles”. The last one represents a reenactment of six famous historical battles: Aspern Essling, Austerlitz, Eylau, Wagram, Ulm and Egypt. The player will be able to challenge either computer or a human opponent. In the Internet you will be offered to choose from “Custom” or “Ladder” game modes. The custom mode is similar to LAN. As for the Ladder one, it will offer the conquering of Europe play on global map. After choosing a nation to play for you will be automatically allocated an opponent. If you succeed in battle, you raise your rating and part of enemy's territory is handed over under your control.