Nieuws
We Happy Few

We Happy Few niet meer verboden in Australië

Ook verkrijgbaar down under

Geschreven door Pablo Bool op
We Happy Few heeft een keuring gekregen in Australië nadat de Australian Classification Review Board de initiële beslissing heeft teruggedraaid. Dit laat het bestuur weten in een open brief.

De game, ontwikkeld door Compulsion Games, speelt zich af in een dystopische wereld na een grote oorlog waar een drug genaamd Joy wordt gemaakt door de overheid. Het is verplicht de drug in te nemen en het brengt mensen in een opgewekte staat. Het hoofdpersonage moet de drug ook nemen om op deze manier niet op te vallen tussen de menigte .

Doordat de game drugsgebruik aanmoedigt, had het bestuur de game afgewezen voor verkoop in Australië. Uitgever Gearbox Games had bezwaar aangemaakt en op 26 juni ging het bestuur daar dan ook op in.

In de open brief staat nu dat de game een classificatie heeft voor gamers van achttien jaar en ouder.

We Happy Few is vanaf 10 augustus wereldwijd beschikbaar voor pc, Xbox One en PlayStation 4. Lees ook over onze ervaringen met de game in onze hands-on preview uit augustus 2016.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Crew 2 What to buy-guide: High-end game-pc
9

Reacties op: We Happy Few niet meer verboden in Australië

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • HunterSeeker

    • 4 juli 2018 11:29
    Dan staat The Matrix daar ook op de banlist zeker. Rode of blauwe pil? slikken moet tie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 4 juli 2018 12:35
    Ik wist niet dat Australië zo’n apenland was. Een spelletje verbieden om het volk te beschermen, echt belachelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 4 juli 2018 12:50
    @Sander999 zijn ze daar een van de strengste te wereld, weet nog wel dat ze toen mischien gta 5 ook niet wouden verkopen, dat is uiteindelijk wel gedaan maar dat was ook een hele rel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 4 juli 2018 16:01
    @Sander999 Ja inderdaad echt belachelijk. Het volk kan zelf wel beslissen wat ze wel of niet willen spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 4 juli 2018 16:13
    @Paxopoxo
    Precies. Ik kan er bijzonder slecht tegen als de overheid voor haar burgers gaat bepalen wat wel of niet goed voor ze is. Dat kunnen we volgens mij prima zelf (uitzonderingen daar gelaten ;))

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 5 juli 2018 08:53
    @Sander999 Het is ook gewoon de taak van de ouders om in de gaten te houden wat hun kinderen spelen. De overheid moet alleen zorgen dat duidelijk staat aangegeven voor welke leeftijden het geschikt is.
    Ik snap die ouders ook niet die zeiken over een game als GTA 5, er staat heel duidelijk een 18 op de doos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 5 juli 2018 09:03
    @darkmanwls
    Het in dit geval nog veel verder. Dat games voor kinderen worden verboden is prima en zelfs terecht (ouders moeten daar inderdaad op controleren) maar dat de overheid even beslist dat een game voor NIEMAND geschikt is dat vind ik echt te bizar voor woorden.

    Ik maak toch zeker zelf wel uit wat wel of niet goed voor me is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 5 juli 2018 11:38
    @Sander999 Dat bedoel ik dus, de overheid moet niet beslissen voor ons. Gewoon een aanbeveling doen over welke leeftijd een game voor bedoeld is. Daarna kan ik zelf, of de ouders van kinderen wel beslissen of iets geschikt is of niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 4 juli 2018 13:28
    Dit zou zo maar eens mijn game of the year kunnen worden. Early Access is al erg tof.