Nieuws
Warzone.jpg

Warzone-consolespelers schakelen crossplay uit vanwege cheaters

Dit zorgt echter wel voor langere wachttijden

Geschreven door Michel Musters op
Call of Duty: Warzone-spelers op consoles zouden crossplay massaal uitschakelen om zo niet cheaters tegen het lijf te hoeven lopen.

Dat meldt Eurogamer. Er zijn nog altijd cheaters in de game aanwezig, ondanks dat Infinity Ward meer dan 70.000 mensen in het spel verbannen heeft. Zo kunnen sommige valsspelers door muren heen schieten of hebben hun wapens geen terugslag. Het cheaten gebeurt over het algemeen via pc. Daarom zetten consolegamers crossplay uit: zodat ze de kans verkleinen om cheaters tegen het lijf te lopen.

Doordat veel consolegamers nu crossplay uit hebben staan, kan het tevens langer duren om wedstrijden te vinden. Eurogamer meldt dat het ongeveer drie minuten duurt om een wedstrijd zonder crossplay te vinden - met crossplay aan zo'n dertig seconden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Artistieke platformer Gris is meer dan een miljoen keer verkocht Zo krijg je een code voor Valorant - Gamer.nl Podcast 276
15

Reacties op: Warzone-consolespelers schakelen crossplay uit vanwege cheaters

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 20 april 2020 08:51
    Jammer dat cheaters het spel verpesten. je kan dan moeilijk zien of een speler echt skill heeft of cheats gebruikt.

    Door muren schieten kan wel bij sommige materialen. Hout bv schiet je wel door heen, denk wel met wat minder dmg. Heb het niet bij alle soorten muren geprobeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarryLicious

    • 20 april 2020 09:00
    @HunterSeeker Blijft vervelend inderdaad. Ik snap ook echt de fun niet aan cheaten.
    Wel is het vaak gekoppeld aan gratis AAA games, het cheater gehalte is daar veel groter. Misschien dat de grote uitgevers daar nog wat op gaan vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 april 2020 12:45
    @LarryLicious ja de ip adres bannen zal wel wat helpen maar met vpn komen ze daar weer onderuit. Kost ze dan wel extra. Geld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    BertThaBest

    • 20 april 2020 09:56
    Ik snap iets niet: als console speler wil je toch sowieso niet spelen tegen pc spelers die veel sneller zijn met mikken en dergelijke?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 20 april 2020 10:02
    @BertThaBest ja dat snap ik ook niet. Misschien leuk voor een ultieme test, maar als je constant gedood wordt dan ben je er denk ik wel klaar mee. Het is al frustrerend genoeg als je lag hebt, maar dit lijkt mij net zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lwbnjio

    • 20 april 2020 10:20
    @BertThaBest We kunnen beter spreken van muis+keyboard gebruikers en controller gebruikers. Beide input mogelijkheden zijn op beide apparaten te gebruiken in COD:MW.
    Overigens hebben controller gebruikers een behoorlijke auto-aim. Waardoor sommige muis+toetsenbord gebruikers daar ook liever niet tegen spelen. Het gaat dus both ways.
    Ikzelf vind het een verademing dat we nu met de hele vriendengroep eens kunnen samenspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pablini

    • 20 april 2020 10:59
    @BertThaBest Ik speel op PC, maar gebruik wel een controller omdat ik het fijner vind spelen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 20 april 2020 13:51
    @Pablini exact hetzelfde als hoe ik het spel speel πŸ‘ŒπŸ»πŸ‘πŸ»

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 20 april 2020 11:15
    @BertThaBest speel zelf op pc en heb vrienden op console, sommige van hun zijn echt erg goed met een controller. (andere niet en dan zie je heel goed de "console draai" van een character)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 20 april 2020 11:37
    @BertThaBest Ik ken genoeg mensen met controllers die beter zijn dan mensen met muis/keyboard, het is maar wat je gewend bent en mee opgegroeid bent. Ik kan fps games helaas niet met controller spelen, dan raak ik werkelijk niets, maar met keyboard kan ik ook niet lopen want dan heb ik snel pijn in mijn vingers, dus gebruik ik een joystick in mijn linkerhand om mee te lopen, en de knoppen op die joystick om zowat alles mee te doen zoals herladen, duck, jump, wapenwisselen, acties, etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 20 april 2020 09:57
    Snap ook echt niet hoe je dmv cheaten er voldoening uit kan halen!
    Het is vast leuk om het een x uit te proberen voor de fun, maar je kan toch niet trots op je zelf zijn om op die manier in rangen te blijven stijgen.
    Vroeger was het leuk om te cheaten in bijv. Single Player van GTA, maar dan benadeel je niet een ander!
    Denk dat de mensen die het continu gebruiken het nodig hebben om hun zelfvertrouwen te boosten ofzo…!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 20 april 2020 11:39
    @Sjakos tja, ik begrijp het ook niet, maar ik begrijp het ook niet waarom mensen bakken met geld uitgeven voor onzinnige skins, zie ook niet hoe je daar voldoening uit kunt halen. dus voor ieder wat wils. Sommige mensen halen hun voldoening uit het dwars zitten van anderen, en dat is vooral wat je doet als je aan het cheaten bent. En dan heb je natuurlijk ook altijd degene die enorm geilen om bovenaan te staan met de hoogste aantal kills/score..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shadowfirenl

    • 20 april 2020 13:54
    @Sjakos Moet zeggen dat ik me vroeger kostelijk vermaakt heb met het spel vietcong in combinatie met een trainer die ervoor zorgde dat je niet meer hoefde te herladen. πŸ™ŠπŸ˜‚ hele spel lang al schietend rondrennen, over het algemeen nog onderin eindigend, maar was toch grappig. 🀭

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 20 april 2020 16:11
    Ik denk eerder dat veel console spelers gewoon niet kunnen inzien hoe veel sneller je kan reageren op PC, zullen ongetwijfeld wel wat cheaters zijn, maar waarschijnlijk minder dan men denkt..
    Het viel mij ook op hoe ik vannacht met weinig moeite eerste werd in een potje freeforall 23-9
    Headshots zijn zeer makkelijk te plaatsen met kbm in dit spel…
    Ik vermoed dan ook dat ik console tegenstanders had.
    120 fps en lage network latency helpt in MW denk ik relatief meer dan in veel ander multiplayer shooters waar het richten ansich wat moeilijker is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 21 april 2020 13:35
    @oropher is maar net wat je gewend bent. Ik heb totaal geen moeite om crossplay bovenaan te eindigen met controller op mijn (oude)ps4. Tuurlijk zullen de echte pros met mkb stukken beter zijn maar ik heb met crossplay net zoveel plezier als zonder crossplay. En wat fps betreft dat zal met de next gen consoles alleen maar beter worden gezien de nieuwe hardware. En mocht je er echt niks van bakken met controller dan kan je altijd nog mkb aansluiten.

    Crossplay is wat mij betreft een geweldige toevoeging, zo kan je met meer vrienden spelen zonder beperkingen wie welke console/pc heeft. Laten we hopen dat er ooit degelijke anti cheat software ontwikkeld wordt en we voor eens en altijd van die clowns af zijn.