In een interview met IGN hebben de makers van Warhawk een aantal feitjes onthuld die de afwachtende gamer vast zal aanspreken. Zo zal de PS3 absoluut geen moeite hebben om honderden schepen te genereren in één scherm. Sterker nog, de makers hebben het aantal units moeten terug schroeven om niet telkens tegen anderen op te vliegen.De multiplayer-maps zullen zowel grond als luchtgevechten ondersteunen, maar de singleplayer campagne is opgedeeld in aparte grond en lucht gedeeltes waarbij niet kan worden gewisseld tussen beide.Het zal niet mogelijk zijn om leiding te geven over een squad. Om micro-management te voorkomen zal de AI zijn eigen ding doen.De footage die we tot nu toe hebben gezien speelt zich af in een kustgebied. Dit behelst nog maar 5% van de hele oppervlakte van de game. We kunnen andere omgevingen gaan verwachten, zoals berggebieden met enorme ravijnen en steden.Ondersteuning voor de tilt-sensor van de PS3-controller was al een tijdje in ontwikkeling. Het team kreeg echter pas een paar weken voor de E3 een werkende versie van de controller binnen.

Check de rest van het interview, plus video reportages, hier.