Bill Roper is sinds zijn begin bij Blizzard een van de meest succesvolle ontwikkelaars. Hij werkte mee aan alle titels van de ontwikkelaar en was dan ook nauw betrokken bij klassiekers als Diablo en StarCraft. In het laatste interview met Bill praat hij voornamelijk over WarCraft III. Zo wilde hij met de verhaallijn in WarCraft III bereiken, wat Half-Life deed voor het FPS genre.UGO: If you were working on an expansion to Warcraft III , what would you explore? Would it just fill in the gap between the end of WCIII and World of Warcraft? BR: First, we never assume we are doing an expansion, because even if we think the game is great, and we really believe that people are going to go out and buy it and love it, we don't know that people are going to buy it and love it. I think we try to not count our chickens before they're hatched, or rest on our laurels, or whatever cliché you want to use. We like to make sure, first of all, that there would actually be some interest in the market for an expansion. If it looks like that's the case, really we have to get feedback first, from not only ourselves playing it, but from our players, too. Verder babbelt Bill over de Collectors Edition, hoeveel mensen er aan de verschillende onderdelen gewerkt hebben, de invloed van films en nog veel en veel meer. Een leuk en uitgebreid interview voor alle Bill en WarCraft III fans.