Waarom Valve een succes werd | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Bij de eerste screenshots had niemand durven voorspellen dat HalfLife voor zo'n revolutie in de gamesindustrie zou gaan veroorzaken. Valve had met deze titel dan ook een compleet nieuwe betekenis gegeven aan de woorden 'singleplayer shooter'. Dat deze game op multiplayer vak ook nog eens een succes zou worden, bleek al snel. In plaats van bekende harde combat werd hier ineens veel meer subtiliteit in een shooter aangebracht gecombineerd met een filmische realiteit.

TechReport maakte een rapport over het succes van de firma achter deze game. En vooral de reden dat Valve ineens tot de top van industrie behoorde.So how is it po ible that a game released primarily as a single-player experience is able to dominate multiplayer games like Unreal Tournament and Quake 3 Arena? One could argue that Half-Life has fairly mid-range system requirements and therefore has a much larger user base with computers capable of running the game at an acceptable level of performance. Also, the majority of Half-Life's popularity lies with teamplay-based mods like Team Fortre and Counter-Strike, both of which tend to fill servers with 16-20 players at a time. While both of these factors have an impact on Half-Life's online popularity, their influence pales in comparison to Valve's incredible dedication to the online community.

Let's look at how Valve has dedicated itself to the multiplayer community. Initially, Half-Life was a single-player game with a multiplayer mode tacked on. Then Valve started 'upgrading.' First it was a few teamplay levels created in house by Valve's designers, then it was some new code for mod authors to play around with, then it was the Team Fortre Cla ic mod, and it just snowballed from there. Valve threw TFC together in part to apologize for Team Fortre 2 being so late (and eventually becoming a stand-alone game, contrary to some folks' expectations). De opensource die Valve nog meer aanmoedigde is trouwens nog steeds niet door de consoles overgenomen. Waarom heeft PS2 bijvoorbeeld geen light developmentkit? Dat zou ontwikkeling op zo'n platform enorm kunnen laten stijgen.

Een modscene in de consoles? Who knows.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou