Alle trekkies mogen zich volgend jaar opmaken voor nieuwe avonturen in het Star Trek universum als Star Trek: Elite Force 2 in de winkels zal liggen. Het spel is echter nog volop in ontwikkeling en Action Vault vond het dan ook de hoogste tijd om de mensen van Ritual Entertainment te interviewen over het spel. Werd het origineel nog ontworpen door Raven Software, Ritual zal het tweede deel ontwikkelen. Een andere verandering is de overstap van het Voyager universum naar die van The Next Generation. Volgens Producer Jon Galloway is TNG de populairste Star Trek setting. Level designer en texture artist Pat Jones denkt dat ook de persoonlijkheden van TNG in goede smaak zullen vallen bij de fans. En daar kunnen we hem geen ongelijk in geven, want wie wil er niet onder leiding van Jean Luc Dickhard spelen.Action Vault: How would you outline the basic premise of Elite Force II? What are the strengths of the original game that you set out to retain and build on? Levelord: What! ... me? ... as far as I know, it's about people, some of them have pointed ears and weird skin diseases, that fly around in space looking for trouble. I mean, they're just asking for it most of the time. If it were me, in the Captain's Chair... I would have stopped at the first M-class planet and started a garden... sort of the "I found mine! You get yours!" philosophy of space exploration. Verder kom je de achtergrond van het verhaal te weten, met wat voor tegenstanders je zult kennismaken en wat je van de andere leden van het Hazard Team kunt verwachten.