Als er een genre goed vertegenwoordigd is op de PC markt, dan is het wel het FPS genre. Jaarlijks komen er tientallen games uit waarbij jij de held speelt en de wereld mag redden. Devastation is een van de vele FPS games die voor volgend jaar gepland staan. Toch is Digitalo, maker van het spel, niet bang voor de concurrentie. Devastation biedt namelijk actie, interactiviteit, een goede verhaallijn, de mogelijkheid om NPC's te commanderen, realistische wapens en een nieuw soort multiplayer optie. It seems unfortunate, but many developers are now releasing games that are under ten hours to complete, especially in the FPS world. How long will it take to get through Devastation, and what sort of replay value is in store? The entire 20 locales should take the average gamer about 18-25 hours to finish on Medium difficulty in Arcade Mode. If you play in Simulation, you could effectively double that number. There is so much variation with the enemy AI scenarios that it is very likely that every encounter will be different each time you replay it. There are lots of little hidden places too, special things to play with, and things to kick around and throw. There are also a few Easter eggs hidden in the game -reason enough to go back and play? Yes, trust me. Devastation speelt zich af in een post-apocalyptische aarde, waarbij het allemaal aan komt op overleven. Om dit te doen vechten teams van straat vechters. gang leiders, huurlingen en ex-militairen tegen een groot leger van high-tech troopers. Het spel maakt gebruikt van de nieuwste Unreal engine. Releasedate in Amerika staat op 25 februari. Wanneer Europa aan de beurt is is niet bekend. Meer info lees je in dit screenshot-rijke interview, waar tevens een aantal filmpjes te vinden zijn.