Waarom de Havok engine gamen een extra dimensie geeft | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Dat niet alle bedrijven in de gamesindustrie zich richten op puur het maken van de games, laat software developer Havok ons zien. Het Ierse bedrijf werkt aan een engine die al door 13 developers gelicenseerd is, de 'Havok' engine.

Havok hoopt met haar engine niet alleen goede graphics neer te zetten, de nadruk is vooral gelegd op het physics aspect. Hieronder meer over dit physics gedeelte: Steve Collins - Havok is a physics engine for games that has been developed over the last three years, but it is based on research that members of our team have been involved in since 1992. The Havok technology is a fast and robust physics API available for PS2, Xbox, GameCube and PC with features like rigid body dynamics, deformable object dynamics, vehicle and constrained dynamics. We've created a range of tools to enable game designers to acce the physics functionality, 3D Studio Max and Maya exporters which incorporate the full physics technology of the Havok system and allows designers to create game elements and scenes which can be read in at run-time by our SDK. Onder andere Eidos haar Thief 3 en Deus Ex 2 zullen gebruik gaan maken van dit stukje nieuwe technologie. De andere 12 developers die in het bezit zijn van de engine zijn Valve, Nihilistic, MindsEye, Acclaim, Dark Black, Lost Boys, Microids, Cyan, Headfirst en Team 17.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou