De game wordt ontwikkeld door Scary Monstro, een studio van Todd Alderman en Francesco Gigliotti, die lead designer en engineer waren voor de Call of Duty-reeks en later ook aan Titanfall hebben meegewerkt bij Respawn Entertainment. Section Studios helpt mee aan de ontwikkeling. De creative director van die studio, Cecil Kim, was de visuele development lead bij SCE Santa Monica Studio voor God of War 3.

To the Death moet een tweedimensionale actiegame worden die "de beat'em up- en shoot'em up-genres combineren om iets nieuws en fris te leveren. We willen een game ontwikkelen die makkelijk is om op te pakken maar moeilijk is om neer te leggen." In het spel besturen spelers twee krijgers die elkaar moeten doden. Ze haten elkaar echter zo erg dat het gevecht na de dood doorgaat, in een ruimte genaamd 'The Crawl'. De game krijgt coöperatieve en versus modi.

To the Death moet naar pc, Mac en Linux komen. De ontwikkelaars willen 400.000 dollar ophalen en hebben daar nog 29 dagen voor. Op moment van schrijven is er 2.498 dollar opgehaald.