Nieuws
Shadow of the Tomb Raider

Volgende Tomb Raider-game brengt oude en nieuwe tijdlijn samen

Game moet zich na alle eerdere Tomb Raider-games afspelen

Geschreven door Michel Musters op
De volgende Tomb Raider-game moet de tijdlijnen van de oude games en de recentelijk verschenen trilogie samenbrengen.

Dat meldt regisseur Will Kerslake van ontwikkelaar Crystal Dynamics in een video rondom de franchise. De video werd op social media geplaatst ter ere van het vijfentwintigste jubileumjaar van Tomb Raider.

"Onze ontstaanstrilogie vertelde het verhaal van Lara's begindagen, waarin ze in een overlever veranderde, een heldin werd en uiteindelijk een 'tomb raider'. De klassieke games bevatten juist een ervaren en bekwame avonturier. We zien een toekomst voor Tomb Raider voor ons die zich na al deze avonturen afspeelt. We willen verhalen vertellen die zowel op Core Designs' als Crystal Dynamics' games bouwen en deze tijdlijnen samenvoegen."

Fans moeten wel geduld opbrengen om het resultaat hiervan te kunnen ervaren. "Dankzij Tomb Raiders uitgebreide geschiedenis is dit geen makkelijke taak. We vragen om jullie geduld terwijl we ontwikkelen. In de nabije toekomst staan er geen grote game-aankondigingen gepland."

Wel werd eerder deze maand een geanimeerde Tomb Raider-serie aangekondigd voor Netflix. Deze speelt zich na de moderne Tomb Raider-trilogie - oftewel na Lara's begindagen - af.

Dit artikel delen:

Lees meer

Olija is een opgeblazen zeemansverhaal Ninja Theory brengt geen nieuwe content meer uit voor Bleeding Edge
9

Reacties op: Volgende Tomb Raider-game brengt oude en nieuwe tijdlijn samen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DarkraverX

    • 29 januari 2021 11:31
    Toevallig van de week opnieuw begonnen om ze alle 3 achter elkaar uit te spelen, sinds gisteren begonnen aan Rise of the Tomb Raider.

    De 1e blijft toch een pareltje vind ik, zoveel vette actie in de game. Echt top.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 januari 2021 11:47
    @DarkraverX Ja heerlijke games vond zelf 2 de beste en 3 echt de minste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 29 januari 2021 14:41
    @hulstpower @Tinus Tussengas-1 @kr1z

    Deel 2 was zeker een pareltje en ook ik vond deel 2 de beste, mede door het verhaal wat erachter zat.

    Toch was deel 1 erg vet, verhaal was goed en de actie was top. Deel 3 was wat minder maar nog steeds erg goed.

    Dit soort games spelen gewoon heerlijk weg, Uncharted bijvoorbeeld precies hetzelfde.

    Ook ik heb een backlopg liggen waaronder Demon Souls remake en CoD Cold War maar Tomb raider zat ik me kop en moet ik gewoon spelen, ongetwijfeld dat er meer nieuwe games blijven liggen zodra de remaster van Mass Effect er is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gotcha123

    • 30 januari 2021 17:29
    @hulstpower mee eens, 2 vond ik de beste. 3 heb ik eerlijk gezegd niet eens uitgespeeld, maar doe ik nog wel een keer. Die ondergrondse horror sfeer met 1 miljoen schedels begon me een beetje de keel uit te hangen en de skill tree deed helemaal niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 29 januari 2021 12:31
    @DarkraverX zeker heerlijke games! Het is dat m'n backlog het niet toestaat, maar anders was een replay zeker een optie. Ik sluit me aan bij hulstpower. Deel 2 vond ik ook de beste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 29 januari 2021 12:43
    @DarkraverX Die 1e is een van mn favoriete 3d person games idd.
    spannende gevechten met zweet in mn handen (hoop potten koffie zijn dr doorheen gegaan tijdens die game), en ook dat ze bijna overal op kon springen/klimmen werkte heerlijk.
    Die laatste kom ik bijna niet doorheen; bijna alleen maar puzzels. (hoort waarsch wel bij tombraider, maar geef mij maar weer eentje zoals die eerste…zonder quicktime events dan (die had wat mij betreft de juiste balans van actie, klauteren, puzzelen en exploratie enz.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 29 januari 2021 14:35
    @kr1z ik heb het juist precies andersom, ik heb niks met het shooter gedeelte, maar meer met puzzles, stealth en tombs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 29 januari 2021 16:48
    @kr1z Hm, bedankt voor de tip. Ik ben zelf toch meer van de puzzels dus wellicht is nu juist deel 3 precies voor mij gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 30 januari 2021 14:01
    @gimbal2
    Ghehe ok dan veel plezier.
    Ik ga dr ook ooit wel n keer mee verder hoor.
    Ondanks dat ik vind dat er te weinig vechten en te veel gepuzzel in zit vinnik het verder toch echt wel een okje game .