Nieuws
oriandthewillofthewisps

Volgende game Ori-ontwikkelaar gaat studio 'maken of breken'

Het betreft een actie-rpg, vergelijkbaar met Diablo

Geschreven door Michel Musters op
De volgende game waar Ori-ontwikkelaar Moon Studios aan werkt gaat de ontwikkelaar "maken of breken".

Dat meldt Thomas Mahler, de baas van Moon Studios, op Twitter. "Ons volgende project gaat Moon maken of breken. Of we brengen een revolutie teweeg in het arpg-genre, of we zullen langzaam maar zeker vervagen. Dat zou eng moeten zijn, maar ik hou van een uitdaging!" 

Met het arpg-genre wordt het actie-rpg-genre bedoeld. Mahler trekt in zijn tweet specifiek de vergelijking met de games Diablo en Path of Exile. Ook bevestigt hij dat de game een cameraperspectief vanaf bovenaf krijgt, maar meer details over de game zijn er nog niet.

Moon Studios bracht in 2015 Ori and the Blind Forest uit, gevolgd door Ori and the Will of the Wisps in 2020. De nieuwe, nog naamloze game van de studio moet worden uitgegeven door Private Division, een label van Take-Two Interactive.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe, groene Xbox-controller schijnbaar uitgelekt Amazon Games gaat NCSoft-mmo Throne and Liberty uitgeven
9

Reacties op: Volgende game Ori-ontwikkelaar gaat studio 'maken of breken'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 23 februari 2023 08:53
    Deze man blaast wel erg hoog van de toren zeg. Ze hebben twee fantastische games gemaakt maar dit is wat overdreven als je meteen spreekt over een revolutie. Zorgt alleen maar voor scepsis en je game zal ook zo beoordeeld worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 23 februari 2023 09:59
    @fonsrutte had de broer van Hideo Kojima kunnen zijn haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 23 februari 2023 10:27
    @TripleR40 haha! Brother from another mother

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Don Carpaccio

    • 23 februari 2023 11:54
    @TripleR40 is blijkbaar wel het speel vriendje geweest van Phil Spencer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 23 februari 2023 09:06
    Zonde dat ze zich in dit genre melden. Hun Metroidvaina game waren geweldig. Jammer dat ze niet in dit genre verder gaan,.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 23 februari 2023 09:07
    Ik vond Ori fantastisch, maar na de verhalen over de werkcultuur in deze studio (TLDR, zo erg dat bijna niemand van de originele Ori werkte aan Ori 2) heb ik mijn twijfels of deze nieuwe game iets gaat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 23 februari 2023 10:01
    @WvA ORi 2 was echt geweldig met Crash mijn game van dat jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 23 februari 2023 09:22
    Niet verstandig. People wanna see the world burn.. Dus je hebt nu een "kans" dat het gaat floppen omdat mensen ze al een moeilijke tijd gaan geven door de toxic sfeer die al om de studio hangt, en nu helemaal door dit bericht. (Dat denk ik tenminste :P)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 23 februari 2023 11:32
    Ori games waren dusdanig fantastisch dat ik juist hoopte dat Xbox ze zou inlijven.. maar als je alle nare verhalen over Moon leest over de rotte sfeer die daar heerst(e), snap ik dat ze die stap nooit genomen hebben . . niet best weer.
    Ik dacht altijd dat het een klein schattig lief studiootje was die met weinig mankracht en middelen 2 van mijn meest favo games van de laatste jaren had gemaakt. Het zou eens een keertje normaal kunnen.