Nieuws
Forza Horizon 4

Volgende Forza Horizon speelt zich mogelijk af in Mexico

Bestaan Forza Horizon 5 'vrijwel zeker'

Geschreven door Jacco Peek op
Forza Horizon 5 speelt zich mogelijk af in Mexico. Dat melden bronnen van Windows Central.

"Hoewel we nog geen hard bewijs hebben dat Forza Horizon 5 zich daadwerkelijk afspeelt in Mexico, kunnen we op z'n minst zeggen dat we van betrouwbare bronnen hebben gehoord dat het inderdaad het geval kan zijn." 

Ook zegt het platform dat dat het vijfde deel 'vrijwel zeker' bestaat. De game is officieel nog niet aangekondigd.

Er gaan al langer geruchten over de setting van Forza Horizon 5. Zo werd eerst vermoed dat de game zich afspeelt in Japan, maar volgens VentureBeat-journalist Jeff Grubb is dat niet het geval. Ook hintte hij ernaar net als Windows Central te hebben gehoord dat ontwikkelaar Playground Games de racegame naar Mexico brengt.

Forza Horizon 4 verscheen in 2018 en speelt zich af in Engeland. Playground werkt momenteel officieel aan een nieuwe Fable-game, waarvan de releasedatum nog onbekend is.

Dit artikel delen:

Lees meer

Minecraft heeft 140 miljoen maandelijks actieve gebruikers PlayStation 5 inmiddels 7,8 miljoen keer verscheept
12

Reacties op: Volgende Forza Horizon speelt zich mogelijk af in Mexico

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 28 april 2021 11:35
    Lijkt mij een uitstekende keuze! Mexico heeft alles in huis om als gastland te fungeren. Mooie steden, fantastische natuur, uitgesproken kleuren palet. Ander gerucht was Japan geloof ik.. wat op zich ook fantastisch kan zijn. Ik kijk er wel naar uit. Horizon 4 is one of the most fun driving games die ik ken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MartinVerschoor

    • 28 april 2021 12:02
    @kleinekoosjer Yep, start 'm nog regelmatig op, deel vier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Skjip

    • 28 april 2021 12:27
    @MartinVerschoor Enige nadeel is dat sinds een of twee updates geleden de multiplayer vrijwel onspeelbaar is. Tenminste op Xbox. Soms laad hij normaal maar veelal kun je 10+ minuten wachten tussen races omdat de game blijft hangen in het laadscherm of in de lobby. Erg vervelend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 28 april 2021 12:41
    @Skjip vreemd heb ik nog niet gehad. Wel af en toe als quickresume er in kicked dat ie even moeite heeft met nieuwe server, maar meestal is dat zo opgelost.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Skjip

    • 28 april 2021 15:28
    @kleinekoosjer Ah dat is wel beter. Ja het is bij een maatje van mij en mij sinds kort zo. De ene avond laad alles perfect maar vaker wel dan niet hebben we laadtijden van 10+ minuten tussen de races.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 april 2021 13:04
    Heerlijke race games zijn het moet nog even deel 3 uitspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 28 april 2021 13:15
    Mexico klinkt erg goed maar ik hoopte toch echt stiekem wel een beetje op Japan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CHILLOZZ

    • 28 april 2021 13:26
    Aan welke kant rijden ze in mexico.. Zelfde als hier nederland of aan de ''verkeerde'' kant hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 28 april 2021 13:36
    @CHILLOZZ Rechts gelukkig, kon er maar niet echt aan wennen in horizon 3 en 4 :) haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 28 april 2021 14:00
    Vind het zelf altijd wel tof dat Forza Horizon ook aandacht heeft voor de autocultuur van het gastland in kwestie. Vraag me alleen af hoe ze dat met Mexico willen doen. Geloof dat daar flink wat auto's geproduceerd worden, maar qua 'eigen' merken en modellen is het schaarser dan Italië en het Verenigd Koninkrijk, lijkt me.

    Japan zou er in die zin sterker voor staan. Wel nóg een keer aan de foute kant rijden, in ruil voor extra liefde voor oude Toyota's, Mitsubishi's en Nissan-wagens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 28 april 2021 15:03
    @TomKauw Deel 3 in Austrialie ging ook goed toch? Sterker nog, dat vond ik misschien wel het leukste deel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 28 april 2021 16:40
    @-it- Australië was ook netjes, inderdaad. Vond het toen ook wel sterk dat er aardig wat aandacht voor dat Holden-merk was, samen met het hele ding rondom "utes".

    Denk alleen wel dat in Australië de omgeving de hoofdnoot was, waar het dus in Forza Horizon 2 en Forza Horizon 4 meer om dat (extra) stukje cultuur ging. Alle drie de games waren gewoon ijzersterk, maar ik vond vooral de Barn Finds in combinatie met de autocultuur sterker in Italië en het VK.