Gaming strekt verder dan Unreal Tournament en Gears of War. Zelfs verder dan Wii Fit en Brain Training. Aan de geheel andere kant van de industrie staan de non-entertainment bedrijven die games voor serieuze doeleinden gebruiken. Deze 'serious games' worden bijvoorbeeld gebruikt voor lerende doeleinden (edutainment games) of om real-life werelden na te bootsen (experience games).
Virtual Heroes is een Amerikaans bedrijf dat zich met dergelijke serious games bezig houdt. Vandaag maakte het bedrijf bekend dat men de toch behoorlijk commerciële Unreal Engine 3 op de kop heeft getikt voor toekomstige games. Virtual Heroes gaat de engine gebruiken voor diens Advanced Learning Technology (A.L.T.) dat weer dient als platform voor simulatiegebaseerd leren en serious games-gebaseerd leren. Een behoorlijke stap voor serious games.
Meer informatie over Serious Games is te vinden in de vijfdelige special die wij een tijdje geleden over serious games plaatsten:
Serious Games: dit zijn geen spelletjes Serious Games: Back 2 Your Future Serious Games: kritiek op de maatschappij Serious Games: interview met Paladin Studios Serious Games: GIDZ - Gaming in de Zorg
Reacties op: Virtual Heroes koopt licentie Unreal Engine 3 voor serious games
Brawl
Helmet Kamikaze
XtraLink
Dex
gelukkig dat het geen Serious Sam is…
Ik vind het wel goed van CroTeam dat ze zelf goede engines bouwen…
Phasys
MetalSonic
bone-thug
gloei
Maar voor zover ik weet worden er ook genoeg 'serious games' gemaakt door commerciele bedrijven. En Virtual Heroes is volgens mij ook gewoon een commercieel bedrijf; een bedrijf die produkten verkoopt en winst daarop hoopt te maken. (De website straalt dat uit in ieder geval :-)) Waarschijnlijk wordt met "commercieel" hier iets anders bedoeld…
Autlauw
W-zup
WalterTamboer
- Games voor serieuze doeleinden zijn ook commercieel georienteerd tenzij het door een overheid oid gemaakt wordt. Virtual Heroes is gewoon een bedrijf wat winst wil maken.
- Een bedrijf is toch altijd commercieel?
Beetje vaag artikel…
Jaap van Nes
- Niet-commercieel is misschien wat lastig gekozen, wat ik bedoel is dat het de non-entertainment bedrijven zijn: changed
- Als je denkt dat ieder bedrijf winst wil maken moet je toch weer even in de boeken duiken, er bestaat ook zoiets als secundaire en tertaire sector.
WalterTamboer
Dat punts gewijs reageren kwam mssn een beetje agressief over maar was meer om aan te duiden dat ik het niet helemaal snapte. Bedankt voor je reactie en verbeteringen