Nieuws
Sea of Thieves

Vijftien miljoen mensen hebben Sea of Thieves gespeeld

Steam-versie heeft al meer dan een miljoen spelers

Geschreven door Michel Musters op
Sea of Thieves heeft sinds release al meer dan vijftien miljoen spelers aangetrokken, zo hebben Rare en Microsoft aangekondigd.

Dat betekent dat het aantal spelers in het afgelopen halfjaar met zo'n vijftig procent is gegroeid - begin dit jaar had het spel tien miljoen spelers. Dat is opvallend, omdat de game meer dan twee jaar geleden uitkwam. Natuurlijk is de game anderhalve maand geleden wel op Steam uitgekomen, en die versie heeft nu al meer dan een miljoen spelers. Meer details zijn in deze blogpost te lezen.

In Sea of Thieves vormen spelers een piratencrew waarmee ze een schip moeten besturen en eilanden bezoeken om schatten te vinden. Ondertussen bevinden zich ook andere piratencrews - bestuurd door zowel de computer als andere spelers - op de zee die andere crews kunnen aanvallen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Elf minuten van geannuleerde Sucker Punch-game Prophecy gelekt Overcooked: All You Can Eat bevestigd voor PS5 en Series X
10

Reacties op: Vijftien miljoen mensen hebben Sea of Thieves gespeeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    garciagarcia

    • 21 juli 2020 11:38
    Helaas niet een game die je voor langere tijd echt kan boeien. Wel jammer, want nieuwe spelers komen nu toch wel terecht in redelijk lege servers. Ik heb toevallig vorige week de game gespeeld met mijn broertje, maar na anderhalf uur zoeken geen enkel ander schip tegengekomen. Wel prima als je wilt levelen, maar het was hierdoor wel een stuk saaier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 21 juli 2020 11:57
    "Dat betekent dat het aantal spelers in het afgelopen halfjaar met zo'n vijftig procent is gegroeid"

    "nieuwe spelers komen nu toch wel terecht in redelijk lege servers"

    ??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 21 juli 2020 14:16
    @denver serieus, elke keer als ik de game opstart kom ik haast niemand tegen. Juist toen de game naar Steam kwam dacht ik dat er meer mensen zouden gaan spelen. Dat gebeurde ook, maar na twee weken was die piek ook alweer weg helaas…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 juli 2020 16:23
    @garciagarcia Denk dat je gewoon pech hebt gehad. In theorie kun je een aantal keer op een vrijwel lege server terechtkomen. Ik zou zeggen, hijs die ene rode vlag (je weet wel welke ik bedoel) en kijk wat je aantrekt. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kevin93w

    • 21 juli 2020 14:19
    @garciagarcia Sinds het begin zijn er 5 schepen die rondvaren op 1 server, dit is nooit gewijzigd. Het zal toeval zijn geweest, ik heb zelf de ervaring dat ik het ene moment achter elkaar schepen tegen kom en vervolgens een hele tijd niks. Dat komt zelden tot nooit doordat de server niet vol zit, als dit wel het geval is wordt je live gemigreerd naar een andere server (krijg je een melding in beeld).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 22 juli 2020 21:59
    @garciagarcia het is niet ook niet de bedoeling dat je zoveel mensen tegen komt zoals bij WoW. Als je bij een dorpje op een enigszins groot eiland blijft hangen kom je gauw genoeg iemand tegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 21 juli 2020 11:50
    Super toffe game om te spelen met vrienden. Echter bakt mijn clubje er niets van in combat.. Stel wij zijn met zn vieren dan schijten we alle 4 in ons broek als er iemand in zijn eentje komt aanvaren.. zo erg is het gesteld met onze crew. Voor noobs (want dat zijn we) is het daardoor soms best frustrerend als je net een lange toch hebt gemaakt en je bootje vol hebt met mooie schatten.. Wij zijn dan echt sitting ducks.. Maar goed; plezier hebben we wel altijd en dat is uiteraard ook mooi. Want daar is dit spel uitermate geschikt voor. Plus de talltales en sneakie plekkies waar je af en toe komt.. Altijd wel mooie avonturen.. zolang we maar niemand tegenkomen.. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 21 juli 2020 11:56
    @kleinekoosjer Dit had ik dus ook haha. Ik zal SOT pas weer opstarten als ze private worlds hebben waar ik gewoon zonder zorgen met vrienden kan spelen. Maar dit zal niet gebeuren ben ik bang (Wat ergens ook begrijpelijk is).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kevin93w

    • 21 juli 2020 14:17
    @Paxopoxo Ze hebben wel gezegd dat in de toekomst er mogelijk (betaalde) private servers gaan komen. Echter, om cheaten tegen te gaan zal het daar dan weer niet mogelijk zijn om geld; reputatie etc. te verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 21 juli 2020 11:58
    Misschien moet je met @garciagarcia gaan varen. :-)