Gamecenter heeft een artikel gepost waarin ze vijf genres bespreken die op dit moment aan het overlijden zijn. De vijf genres zijn de volgende:

- Adventure

- Combat Flight Sims

- Real Time Strategy

- Sci-Fi combat sims

- War games

Het adventure genre zou aan het uitsterven zijn dankzij myst. Dit spel werd zo een succes, dat iedereen dit meer als een standaard ging zien voor adventures. Elk nieuw spel heeft niet zulke mooie graphics en is veel te saai volgens de nieuwe generatie gamers. Het verhaallijn boeit niemand meer. Wij, als oude generatie, gaan maar weer lekker Police Quest, Larry en de monkey island serie spelen... Why it's vanishing: The real-time strategy genre has been near death's door numerous times over the past few years, and yet it continues to survive, with new games coming out on a fairly regular basis. That said, we still think this genre is in a lot of trouble for one reason--complete and utter lack of innovation.

With very few exceptions, RTS games are set on a distant planet or postapocalyptic Earth where humans fight for a few scant minerals or against would-be alien overlords. Talk about beating a dead horse until its rib cage collapses; where's the originality, the unique spin? It just isn't there. And though some games, such as Ground Control, follow the lead of games like Myth in terms of how resources are handled, most are simply derivatives of the collect-resources-and-build-factories gameplay model. Borrrring. R.I.P.