Nieuws
Caveman Ninja

Vijf extra NES- en SNES-games onderweg naar Switch Online

Vanaf 26 mei

Geschreven door Cody Dakota op
Nintendo heeft aangekondigd dat er deze maand vijf nieuwe NES- en SNES-games aan Switch Online worden toegevoegd. 

Dat deed Nintendo met een korte video in een Tweet. De vijf spellen zijn vanaf 26 mei speelbaar voor iedereen met een Switch Online-lidmaatschap. 

In totaal worden er vier SNES-spellen en één NES-game toegevoegd. De SNES-games zijn Caveman Ninja (1991), Mgical Drop II (1996), Spanky's Quest (1991) en Super Baseball Simulator (1991). Ninja JaJaMaru-kun (1985) is dit maal de enige NES-game die aan de service wordt toegevoegd. 

In totaal zijn er nu meer dan honderd klassieke NES en SNES-games speelbaar via Nintendo Switch Online. Hier kan je de complete lijst met spellen bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Maneater verschijnt 25 mei voor pc en Switch  Portal 2-update vergroot de mogelijkheden in Steam Workshop
14

Reacties op: Vijf extra NES- en SNES-games onderweg naar Switch Online

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Hubert

    • 19 mei 2021 11:41
    ze kunnen er net zo goed mee stoppen… wat een titels… waar blijven de games zoals FF6 Chronotrigger, streetfighters earthbound etc en de nes heeft zoveel goeie titels, maar die blijven ook uit ….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 19 mei 2021 13:53
    @Hubert dit!
    Waar blijft Chrono trigger!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hubert

    • 3 juni 2021 11:05
    @mole28 inderdaad. ook games als batman, bucky o hare etc voor de nes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 19 mei 2021 12:31
    Ik snap heel deze service niet. Ik bedoel dat ik best leuk vind om retro games te spelen op switch. Maar aangezien je internet nodig hebt( tenminste een online account dus ik vermoed ook internet verbinding) is het niks voor echt onderweg tenzij je een WiFi in de buurt hebt.
    Dus het is enkel goed voor thuis of hotels of dergelijke.
    En thuis kun je dan net zo goed je oude consoles aansluiten( mits je die hebt natuurlijk).
    Maar zelfs als je die dingen niet hebt en het graag thuis speelt dan nog snap ik er niks van.
    De switch is 4 jaar uit, deze service een ruime 3 jaar geloof ik, dus ze hadden in die tijd al zoveel games op die Switch online kunnen zetten.
    En ja ik snap dat er copyrights en dergelijke zijn maar toch vind ik het aanbod karig en vooral kwalitatief eerder van het niveau wat AVGN op YouTube bespreekt dan echte toppers.
    Zal wel een geld kwestie zijn maar ik vind het verre van interessant.
    En als het dan over geld gaat waarom dan het systeem niet uitbreiden met die erg graag gewilde N64 en vooral GameCube games.
    Zal wel een technische kant aan zitten maar toch. Ik vind het jammer dat er zo weinig mee gedaan wordt.
    Voor mijn part een gameboy en GBA gedeelte waar alle Nintendo gameboy games op staan.

    Stel dat ze alle in-house ontwikkelde games van NES, Snes, Gameboy, GBA en misschien zelfs een 2D functie van de Virtual boy games( zodat iedereen die games zonder het 3D effect toch eens kan proberen in het lelijke rood) met aanvulling van mogelijke N64 en GameCube games dan zou het een verrekte volle service zijn.
    En dan alle games waar ze zelf alle rechten op hebben, dat zou zelfs zonder de aanvullende games al een lekkere service zijn,
    Maar nee in plaats daarvan komt er 1 game per maand.
    En dan ook nog van die games waarvan ik ( en dat is natuurlijk een mening) er geen zak aan vind.
    En ja de klassiekers staan er wel op. Zelda en Mario. Maar is dat nu echt waar die service een echte topper door is?

    Ik vond dit zo’n goed systeem wat een virtual console kon vervangen.
    Maar ze doen er geen zak mee. Daardoor vind ik dit wel een schande van Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 19 mei 2021 13:02
    @watashi wa maurice desu.

    Hoewel ik het met je eens bent dat deze dienst matig is zijn ze niet allemaal zo slecht als je omschrijft. Allereerst heb je buitenshuis geen internet nodig om deze games on-the-go te kunnen spelen. De switch zal wel een keer per week verbonden moeten worden aan het internet om te verifiëren dat je recht hebt op deze games. Dus je kan gerust spelen zonder het internet constant nodig te hebben.

    Daarnaast is zoals je al zei de service bijna 3 jaar uit en heeft het 3x 20 euro gekost. Voor dat bedrag zijn er al best wat games uitgegeven, meer dan je op je Nes of Snes mini vindt. Ook ik vindt dat hier veel ondermaatse games bij zitten maar je kan niet ontkennen dat er ook klassiekers tussen zitten. Nu verwacht ik dat N64 en gamecube wat te zwaar zal zijn qua emulatie en als dit toch gaat lukken dan verwacht ik niet dat we voor 20 euro in het jaar zoveel AAA-games uit de catalogus gaan krijgen. Nintendo games blijven nu eenmaal hun waarde beter behouden. Een complete versie van Majora's Mask kost nog steeds meer dan een complete versie van Halo 3(ebay - marktplaats etc).

    Die gameboy games en advance games zie ik nog wel gebeuren dat deze erbij gaan komen, eerder dan N64 of NGC. Maar ook dan verwacht ik het aanbod Nintendo eigen games beperkt. Het zal idd ook wel een geld issue zijn maar Nintendo zal nu nog niet weg komen met een dienst a 10-15 euro in de maand om dan vervolgens alleen hun eigen collectie aan te bieden. Wellicht wel aan jou en zeker aan mij maar niet aan het gros.

    Het kan zeker beter, maar is ook niet het slechtste wat er is, je krijgt een heel eind waar je voor betaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 19 mei 2021 12:59
    Joe & Mac en Magical Drop zijn wel leuk, maar voor de rest…
    Maarja voor mij maakt het toch niet uit, als ik wil kan ik toch elke snes/nes/gb/gba spel spelen op mijn switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 19 mei 2021 14:40
    @DaFixer illegaal aan geknutseld ja?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 19 mei 2021 15:57
    @Dokter Caspari Geknutseld?
    Niet echt, na CFW installeren kan je gewoon via Homedrew App Store wat emulators installeren en gebruiken.
    Mocht je dat willen. Ligt er wel aan welke uitvoering van de Switch je hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 mei 2021 14:06
    Het idee is leuk maar de executie bij Nintendo is altijd matig. De VC op de 3DS had grote gaten in de collectie en hier is het ook aanmodderen.

    Breng alle GBA games uit die je tegen betaling kan downloaden. Bepaalde DS games zou ook moeten kunnen.

    Heb best nog wel games die ik op de Switch nog een keer wil spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 19 mei 2021 14:42
    @bigds9fan zou de originele Pokemon RBG en GSC graag herspelen op de switch (met een speed-up functie t liefst)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 19 mei 2021 18:43
    Ik zou graag Batman, Kung Fu en Turtles weer eens willen spelen.
    En als het kan Turtles in Time ook nog eens.
    Kan toch? Of doet het pijn deze even op de Switch te planten. En nee ik doe niet aan downloads of mods ik blijf volledig legaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 mei 2021 23:34
    @Pascal08 Geef eerlijk toe dat ik de SNES Mini wel heb aangepast maar dat is omdat er een paar games op ontbraken.

    Bij de Switch zou ik dat niet durven met alle checks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer

    • 20 mei 2021 14:51
    @bigds9fan Voor emulatie heb ik juist een RetroPie console gebouwd. Een Pi-Station (raspberry pi in een PSone case) in mijn geval. Op de switch werkt het wel aardig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 21 mei 2021 21:44
    @bigds9fan eerlijk is eerlijk, als ik een nes mini zou hebben zou ik denk ik hetzelfde hebben gedaan :)