Vice President van Epic Games Mark Rein zegt in een interview dat grote uitgevers zoals EA Games bezig zijn met bangmakerij wat betreft de ontwikkelingskosten van next-gen games. Volgens eigen berekeningens zullen toekomstige games 'maar' 50 procent hoger liggen dan vandaag de dag. Dit percentage lijkt hoog maar valt in het niet bij de ramingen van EA, welke lopen tot 30 miljoen dollar per game. Spottend zei hij dat het vast aan de tools ligt die EA gebruikt. Epic Games kan overigens meepraten over de ontwikkeling van next-gen games, want zij zijn zelf bezig met het ontwikkelen van de Unreal 3 engine voor de volgende generatie hardware.
In het interview dat hier is te lezen liet Mark Rein ook weten dat Epic interesse toonde in de ontwikkeling van een Unreal Tournament titel voor de PSP. Hij zei echter dat het nog niet ging om concrete plannen. We moeten dus maar afwachten of we binnenkort een game van Epic op de PSP kunnen verwachten. Bovendien haalt hij uit naar de 'snobistische' manier waarop gekeken wordt naar graphics.There's no question that the graphics are going to be a huge upgrade. You know, people are such snobs, with this 'oh, it's not about graphics' thing. That's such nonsense. It's totally about graphics. What's the difference between the first Metal Gear Solid and the latest Metal Gear Solid? Right, it's - wow, the graphics!Nog nooit van een verhaallijn gehoord zeker?
Reacties op: Vice President Epic: kosten next-gen titels overdreven
Metal_Wolf_2
Ronn
Het is ook idd onzin dat graphics onbelangrijk zijn. Ze bepalen voor een belangrijk deel de beleving van een game en de sfeer die gecreeërd wordt. Bovendien kun je jezelf met betere graphics ook op artistiek gebied steeds beter uitleven en zelfs de gameplay ermee verrijken. Dus graphics zijn weldegelijk een belangrijk element.
Ronn
MelvinB
http://www.cgonline.com/content/view/429/2/
Computer Games - About how many upcoming games are currently slated to use a version of Epic's Unreal engine?
Mark Rein - We're making two Unreal Engine 3-based games ourselves right now and I can only comment for the games Epic creates.
Dat zal dus Unreal³ en Unreal Tournament³ (UT³ zijn denk ik.
ben666
Epic heeft ook het voordeel dat ze net als valve 1 engine bouwen die voor veel dingen gebruikt word en er ook meteen een goede SDK bij bouwen wat het ontwikkelen van de game ook weer simpeler maakt. Als je een brakke SDK heb (zoals ea ongetwijfeld zal hebben) dan kost alles een stuk meer tijd.
MelvinB
Erwie
anonymous
Duran
Ik heb in januari 2003 mijn PC gekocht.
Een Pentium IV 2.53 met 512 MB Ram en een GeForce TI 4600.
Tot op heden kan ik elke spel op 1024 x 768 spelen met een zeer goed detail. Een hogere resolutie als 1024 x 768 vind ik onnodig en dit is al
prachtig !!
Ik heb Far Cry, Half Life II en Doom III alle drie gespeeld en ze lopen alle
drie vlekkeloos.
Een keer in de 3 jaar vervang ik mijn PC voor een nieuwe en kan ik er weer 3 jaar tegen aan.
Dus dat hele upgrade-gezooi : Don't believe the Hype!