Numenera is een setting gecreëerd voor de gelijknamige pen en papier-RPG van Monte Cook, die mee heeft geholpen aan de ontwikkeling van het Planescape-universum. Numenera is gefinancieerd via Kickstarter en heeft meer dan 500.000 dollar opgehaald. Volgens Fargo is het geen probleem om van het Planescape-universum over te stappen naar Numenera, omdat de Torment-games niet zozeer afhankelijk zijn van de setting.

"Hoe meer we de Numenera-setting bekeken, hoe duidelijker het werd dat het een natuurlijke setting is voor een Torment-game", aldus Fargo. "We richten ons op de elementen waardoor mensen Planescape: Torment konden waarderen: het veranderen van RPG-tradities, een fantasievolle, onconventionele setting, memorabele metgezellen, diepe thematische ontdekkingen van de menselijke conditie, en een intens persoonlijk verhaal."

Volgens Fargo is de game nog in pre-productie, aangezien inXile op dit moment bezig is met de ontwikkeling van Wasteland 2. "We hebben de grote lijnen van het verhaal, schetsen voor de belangrijke personages en thematische concepten. Op dit moment is Wasteland 2 in volle productie en we willen onze focus niet verliezen." Chris Avellone, die de ontwikkeling van Planescape: Torment leidde en tegenwoordig bij Obsidian werkt, helpt niet mee aan de titel. Wel geeft hij zijn goedkeuring voor de game. Aan het vervolg werken wel andere Torment-ontwikkelaars mee, zoals Monte Cook dus en ook Colin McComb.