Kortgeleden waarschuwden technici voor mogelijke schade aan de PlayStation 5 bij het rechtop neerzetten van de console. De reden hiervoor zou zijn dat de 'seal' tussen de koeling en de apu-chip kan barsten waardoor er vloeibaar metaal in de console kan lekken. Nu blijkt dat de bevindingen op een misverstand berusten en dat het seal echt niet zomaar kan breken.
Het nieuws was in eerste instantie afkomstig van de website Wololo.net, maar dezelfde website heeft nu aangegeven dat het bepaalde resultaten verkeerd geïnterpreteerd hebben uit een YouTube-video van The Cod3r, en dat het gevaar niet bewezen kan worden.
Sony heeft echter nog geen officiële uitspraken gedaan over het probleem. De console kan officieel in ieder geval zowel horizontaal als verticaal geplaatst worden - de bijgeleverde standaard is voor beide opties geschikt.
Reacties op: Verticale plaatsing PlayStation5 toch niet schadelijk
coola
Jai
fonsrutte
Het ging er volgens mij juist om dat als ie warm werd dat na langdurig gebruik vloeibare metalen zouden gaan lekken.
Darkness2K7
valt me op dat deze klacht nog niet naar voren is gekomen…
ali3n8tor
Darkness2K7
was de xbox…
er stond me iets van bij dat de ps er ook last van had vandaar ik gewoon horizontaal blijf gamen
do365nic
Riyakuya
Liquidshake
Riyakuya
DarkSlide.nl
DarkraverX
fonsrutte
Maar ik denk eerder dat het om een klein percentage gaat vanwege een productie fout oid.
Het in de doofpot stoppen zou niet handig zijn van Sony want als het alsnog een groter probleem blijkt staan ze mooi voor aap.
Ze kunnen het beter grondig onderzoeken en het dan oplossen voor de mensen die dat probleem hebben. Levert meteen goeie reclame op, niet zoals Apple doen.
DarkraverX
Dat terwijl als een Playstation kapot gaat na 1 jaar heb je nog steeds garantie in NL, alleen moet je als koper zelf aantonen dat hij kapot gegaan is bij normaal gebruik en moet je de verkoper aansprakelijk stellen, oftewel Sony komt overal mee weg.
CroniC
In EU kan je gewoon wettelijk 2 jaar claimen op elektronica bij de verkoper. Maar je moet wel zelf actie ondernemen, en je niet laten afschepen met muh Sony.
DarkraverX
Nederlandse wetgeving hanteert geen EU 2 jaar garantie termijn.
Leuk verhaal maar je bent duidelijk niet op de hoogte hoe de Nederlandse wetgeving in elkaar steekt.
Vergeet de www niet
CroniC
Je mag er in NL vanuit gaan dat je product langer dan een jaar meegaat. In de EU is het wettelijk 2jaar maar NL is dat niet vast gelegd.
Neemt niet weg dat je niet akkoord hoeft te gaan met 1jaar garantie. En je zal naar de verkoper moeten, die het zelf met de fabrikant op moet lossen.
DarkraverX
Dat van de EU geld niet in NL.
Zo ging afgelopen zomer mijn jacuzzi na 3 jaar kapot, na contact met verkoper kwamen we eruit dat ik bij hun een nieuwe zou kopen (zelfde die ik had maar dan nieuw model) voor 50 euro meer, de oude werd netjes opgehaald en de nieuwe werd netjes geplaatst.
Hoe de verkoper dat oploste met de fabrikant zal me een worst wezen, zelfde als met Sony, ik heb geen fluit te maken met Sony.
Echter gaat de Playstation na 1 jaar kapot dan moet ik aantonen dat de Playstation bij normaal gebruik kapot is gegaan dus ik moet naar een onafhankelijke reparateur en die zet op papier wat er kapot is en of dat bij normaal gebruik is en dan moet ik de winkel verantwoordelijk stellen, echter hoeft de winkel niet de volledige reparatie op zich te nemen.
Dus er zijn wel kanttekeningen aan die garantie bepaling, zo zou je bijvoorbeeld 25% zelf betalen en de verkoper 75, echter ik raad iedereen bij deze garantie voorwaarden een goede rechtsbijstand aan.
Nogmaals ik had dit allemaal al gezegd dus volg je 1e opmerking niet.
*Dat terwijl als een Playstation kapot gaat na 1 jaar heb je nog steeds garantie in NL, alleen moet je als koper zelf aantonen dat hij kapot gegaan is bij normaal gebruik en moet je de verkoper aansprakelijk stellen, oftewel Sony komt overal mee weg.*