De verkoop daalde in het tweede kwartaal van dit financiële jaar in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 24,2 procent naar 2,61 miljard euro. Hierdoor maakt Sony 435,4 miljoen euro verlies. Hier moet rekening gehouden worden met het feit dat de cijfers vallen onder Sony's Networked Services-divisie. Hieronder vallen naast het PlayStation-merk ook zaken gerelateerd aan het PC-merk Vaio.

Reden voor tegenvallende resultaten

Het Japanse bedrijf claimt dat de zwakke yen en de afname in verkoop van PlayStation 2-hardware en -software de redenen zijn voor de tegenvallende resultaten. De PlayStation 2 is van 2,5 miljoen vorig jaar naar 1,9 miljoen verkochte exemplaren gegaan. Sony verkocht in het tweede kwartaal wereldwijd 3,2 miljoen exemplaren van de PlayStation 3, waar het vorig jaar in dezelfde periode 2,4 miljoen systemen wist te verkopen. De PSP ging vorig jaar in het tweede kwartaal 3,2 miljoen keer over de toonbank, dat was dit jaar 3 miljoen.

Stijgende verkoop in software

Softwareverkoop voor zowel de PlayStation 3 als PSP is gestegen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In het tweede kwartaal van dit fiscale jaar werden er 23,9 miljoen games voor de PlayStation 3 verkocht, in vergelijking met 21,2 miljoen games in dezelfde periode vorig jaar. Games voor de PSP zijn van 11,8 miljoen naar 12,9 miljoen verkochte exemplaren gegaan. Verkoop van software voor de PlayStation 2 is gedaald: van 23,2 miljoen naar 11,1 miljoen verkochte exemplaren.