Nieuws

Verfilming van FromSoftware-games door PlayStation niet uitgesloten

Kunnen we ooit een verfilming van Bloodborne zien?

Geschreven door Michel Musters op
Het is mogelijk dat Sony PlayStation in de toekomst samenwerkt met Elden Ring- en Bloodborne-ontwikkelaar FromSoftware aan het verfilmen van IP's.

Dat meldt Hermen Hulst, het hoofd van PlayStation Studios, aan Reuters. Sony kocht eerder dit jaar 14,09 procent van alle FromSoftware-aandelen op. Hulst legt uit waar dergelijke investeringen gebruikt voor kunnen worden: "Het gaat bovenal om samenwerkingen op het gebied van game-ontwikkeling, maar het is niet ondenkbaar dat we met PlayStation Productions mogelijkheden verkennen."

PlayStation Productions is de tak van Sony PlayStation die zich richt op het verfilmen van games. Zo verscheen eerder al een film gebaseerd op de Uncharted-reeks, moet volgend jaar een The Last of Us-serie op HBO verschijnen en worden er ook films en series gemaakt gebaseerd op Ghost of Tsushima, Horizon, Gran Turismo en God of War.

In het Reuters-artikel wordt overigens vooral de nadruk gelegd op investeringen die Sony op dit moment doet op het gebied van pc en mobiel. Dit zijn belangrijke markten voor Sony, maar meer details over op welke manieren zich dat in de toekomst gaat uiten werden niet gegeven.

Dit artikel delen:

Lees meer

Leeftijdsclassificering aan current-gen versie The Outer Worlds gegeven EA lijkt te hinten naar Need for Speed-onthulling deze week
12

Reacties op: Verfilming van FromSoftware-games door PlayStation niet uitgesloten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2022 10:59
    Ik zeg doen. Je kan er heerlijke horror/ Dark fantasy films en series mee makenm

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ceiro

    • 4 oktober 2022 12:41
    Ik zeg Uwe Boll !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 4 oktober 2022 13:37
    @Ceiro
    Jij mag dus niks meer zeggen, dat lijkt me duidelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2022 14:01
    @The_Stifmeister

    Ik moet toegeven hij heeft twee best wel leuke films gemaakt waarvan er eentje een video game verfilming. Namelijk postal en Auschwitz.

    Maar idd Uwe Boll moet verweg blijven van videogame verfilmingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 4 oktober 2022 14:02
    @Ceiro Jij bent af Uwe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 4 oktober 2022 14:30
    Lijkt me heel gaaf maar ik verwacht er niet veel van als het van dezelfde kwaliteit is als de Uncharted film. Wat een wanproduct is dat, gewoon zielloze popcornactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2022 14:47
    @DarkSlide.nl

    Ik vind uncharted oprecht een erg goede gameverfilming. Ik hoop dan ook dat ze allemaal minstens die kwaliteit gaan krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 oktober 2022 15:21
    @coola Ik heb hem laatst ook bekeken omdat mijn vriendin hem wilde zien. Maar ik vond het niet best. Ook dat Elena niet of bijna niet voorkomt in de film is natuurlijk een misser van jewelste. Maar goed ieder zijn smaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 4 oktober 2022 18:08
    @Snoop213
    Dat Elena niet voorkomt in de fim is vrij logisch, het gaat om een jongere Drake (daarom ook Tom Holland) en dat is dus voordat Drake en Elena elkaar ontmoette.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 oktober 2022 18:17
    @poklaan Maar dan klopt de film sws niet want volgens mij heeft Chloe ook na Elena pas ontmoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 4 oktober 2022 22:32
    @Snoop213 volgens de stripboeken ontmoette ze elkaar al ergens tussen 2001-2006.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 4 oktober 2022 23:51
    @poklaan Oke maar het is toch op de games gebaseerd toch?