Nieuws
mass effect legendary edition

Verbeterde Mako-besturing in Mass Effect: Legendary Edition is optioneel

'Voor iedereen die van pijn houdt'

Geschreven door Michel Musters op
Spelers mogen zelf bepalen of ze de nieuwe of oude besturing van het Mako-voertuig gebruiken in Mass Effect: Legendary Edition.

Dat laat ontwikkelaar Kevin Meek aan PC Gamer weten. BioWare heeft de besturing van de Mako in de games flink verbeterd. In de oorspronkelijke spellen was er namelijk veel kritiek over de besturing van het voertuig. De nieuwe versie van de Mako moet zwaarder en minder springerig aanvoelen.

Men kan er echter ook voor kiezen in het spel terug te schakelen naar de oude besturing. Meek: "Voor iedereen die van pijn houdt, hebben we de optie er in gelaten om terug te schakelen naar iets dat op de oorspronkelijke besturing lijkt."

Hij vervolgt: "De Mako nu besturen in vergelijking met het origineel is een verschil tussen dag en nacht, zeker op pc. Ik wil nu na elke Tresher Maw die ik tegenkom of elke berg die ik probeer te beklimmen niet mijn toetsenbord en muis vernietigen."

Mass Effect: Legendary Edition bevat remasters van de eerste drie Mass Effect-games, inclusief alle downloadbare content. De collectie verschijnt aanstaande vrijdag voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Activision verbreekt banden met Call of Duty: Modern Warfare-acteur Er verschijnen binnenkort mogelijk twee nieuwe DualSense-kleuren
11

Reacties op: Verbeterde Mako-besturing in Mass Effect: Legendary Edition is optioneel

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 10 mei 2021 09:12
    @gamer.nl Wanneer gaan jullie hem reviewen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    vladimirr

    • 10 mei 2021 09:57
    Off topic: gaan jullie Rome total war remaster reviewen?

    On topic: mega veel zin in deze game. Maar ben bang dat als bioware weer een mislukte product leveren dit het einde zal zijn voor zowel Mass effect als voor bioware

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 10 mei 2021 10:10
    @vladimirr De ''echte'' Mass Effect is nog in ontwikkeling toch?

    Vind het vooral bijzonder om deze remaster uit te brengen voor de vorige generatie consoles. Doe het dan meteen goed. Hun argument ''dat dat te veel werk zou zijn'' beloofd niet veel goeds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    vladimirr

    • 10 mei 2021 11:24
    @WvA tja de vraag is, hoever is die ontwikkeling? Ik denk dat ze deze remaster hebben gemaakt om te kijken of er nog animo is voor mass effect en of bioware nog kwaliteit kan afleveren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 11 mei 2021 10:49
    @vladimirr Dan zou het veel logischer zijn geweest om de volgende niet alvast aan te kondigen/te ontwikkelen toch?

    Kan me best voorstellen dat die gecancelled gaat worden als deze remaster écht compleet flopt, maar dat zie ik nou ook weer niet zo snel gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 10 mei 2021 12:16
    @vladimirr De review van de Rome Total War-remaster komt zeeer binnenkort op de site. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hellspawn

    • 10 mei 2021 10:35
    Er zijn veel gamers, die deze games hebben gemist. Ook de wat jongere spelers, die van het genre houden, hebben mogelijk interesse. Vandaar deze release van alle drie de beste Mass Effect games. Zelf heb ik ze ooit allemaal uitgespeeld op de Xbox 360, maar ik vind ze nog steeds zo goed, dat ik alles via deze remaster release weer opnieuw ga doen. Topgames van BioWare, ik ben erg benieuwd naar hoe de games draaien in de huidige tijd op de huidige machines.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 mei 2021 10:45
    Ik wacht reviews af en tegen de tijd dat mijn backlog het toestaat staat deze remaster wellicht wel al op gamepass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 10 mei 2021 14:16
    De besturing had ik nooit problemen mee, de Mako secties zelf waren simpelweg saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 10 mei 2021 22:31
    Het gerucht gaat dat de game een dag eerder uit gaat komen; op de 13e. Ik heb in ieder geval een bevestigingsmail gekregen op mijn account waar de 13e word genoemd. Ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 13 mei 2021 14:01
    Hij is vanaf nu te spelen als je locatie op je xbox op Nieuw Zeeland zet.