Verbeterde AI voor menigtes in Assassin's Creed 3 | Gamer.nl

Verbeterde AI voor menigtes in Assassin's Creed 3 | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Een grote verbetering op dit vlak is volgens Hutchinson dat mensen in de game afgeleid kunnen worden door bepaalde gebeurteni en of ergens anders heen kunnen gaan. "Je zult mensen niet meer urenlang zien praten op een marktplaats, ze gaan hun eigen gang".

Hutchinson ziet de wilde dieren in bo en van A a in's Creed 3 als "de menigte van de wildernis". Sommige dieren kan de speler vanzelf tegenkomen door rond te lopen door de wereld, maar andere dieren zullen opgespoord en gevonden moeten worden. "Spelers moeten zich onderdompelen in het opsporings- en vangelement van de game. Op dieren jagen betekent niet dat je ze gewoon dood moet schieten, het zijn eerder a a ination-doelwitten", legt Hutchinson uit.

Beloond

Spelers worden beloond wanneer ze de game op een alternatieve manier spelen. Zo kan een jagersclub besluiten om hoofdpersonage Connor een lidmaatschap aan te bieden wanneer de speler voornamelijk met pijl en boog jaagt. Hierdoor komt er een nieuw gebied beschikbaar waar de speler zich aan kan sluiten bij de jaagclub en nieuwe uitdagingen en beloningen kan krijgen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou