Dat Online Games aan het begin staan van een grootse toekomst bewees Verant al een tijd terug met het uitbrengen van Everquest. Nu stort hetzelfde bedrijf zich ook op het online actiegenre met hun nieuwste telg 'Planetside'. Net als in de goede traditie van de laatste trends gaat ook deze game een tactical shooter worden, maar met als verschil dat er lichte RPG elementen in naar voor zullen komen.Daily Radar: Tell us about Planetside. What's the setup for the game? What's going to draw players in? Kevin McCann: We're aiming to create a massively multiplayer tactical first-person shooter. Versus an RPG, the storyline plays less of a role because I'm trying to make sure that the game stays true to what it's trying to be -- a first-person shooter. We have some role-playing, but it's very light. People aren't going to be coming in here to socialize, they're going to come in to fight.

In the game, you'll ally yourself with one of four corporations, which are sort of your top level causes. They give you job assignments, character growth opportunity and professional advancement.

You have access to abilities and implants as you advance. These are more like support skills. They don't impact you actual reflex performance -- you're not getting more hit points, you're not necessarily getting auto-aim. This is a first-person shooter, so you don't want players having an unfair advantage. There are, for example, electronic skills which allow you to hack into terminals or gain certain medical abilities.

Als ik dit zo op het eerste gezicht bekijk, lijkt Planetside een nogal ondoordacht spel te gaan worden dat de strijd aan wil gaan met grootheden als Quake en CS/HL. Of ze daar natuurlijk goed aan doen is een ander verhaal.

Het complete interview is op DailyRadar te lezen.