Nieuws
PlayStation 5

Ventilator van PlayStation 5 zou stil zijn vergeleken met PS4-ventilator

Een vaak gemelde klacht van de PS4 lijkt opgelost

Geschreven door Michel Musters op
De ventilator van de PlayStation 5 zou muisstil zijn in vergelijking met de ventilator in PlayStation 4.

Japanse publicaties zijn hands-on met de PlayStation 5 gegaan, en 4Gamer meldt na de hands-on dat de ventilator van de aankomende console zeer weinig geluid maakt. Dit is opvallend, omdat de ventilator in de PlayStation 4 bekend staat om het duidelijk hoorbare geluid.

4Gamer meldt dat de console zelfs stil blijft bij het afspelen van grafisch veeleisende games zoals Godfall. De PlayStation 5 werd door de uitgave getest in een ruimte die op kamertemperatuur was. Tijdens het afspelen van games was de lucht die uit de console kwam niet opvallend warm. "We konden nauwelijks het roterende geluid van de ventilator horen."

"Ik merkte dat het geluid dat de console maakte terwijl het aan stond erg stil is", zo vervolgt men bij 4Gamer. "Ik vergeet het snel omdat ik mij richt op gameplay, maar de console maakte geen bulderend geluid toen ik er dichtbij kwam. De PS4-ventilator valt veel meer op zodra de console hard moet werken - die in de PlayStation 5 valt veel minder op."

De PlayStation 5 is vanaf 19 november verkrijgbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Series X laat gebruikers delen van games verwijderen Kwart van Ubisoft-werknemers heeft te maken gehad met wangedrag
25

Reacties op: Ventilator van PlayStation 5 zou stil zijn vergeleken met PS4-ventilator

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2020 08:54
    ps4 was ook niet echt stil gelukkig heb ik nooit de straaljager gehad, maar kan veel mensen die dit probleem wel hebben gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 oktober 2020 09:18
    Ja goed, ik geloof wel dat het zo is. En goed dat Sony het heeft aangepakt, want mijn PS4 maakte zoveel geluid dat was echt niet leuk meer.
    Maar deze vloggers krijgen een PS5 van Sony en die zijn niet helemaal objectief meer.
    Ik vind persoonlijk dat deze reclame-filmpjes iets teveel aandacht krijgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 oktober 2020 09:49
    Veel slechter dan de fan van de (eerste) PS4 Pro kon ook niet. Ik moet de settings soms naar 1080p zetten omdat dat ding anders zoveel herrie maakt dat het eigenlijk niet te doen is en enorm afleidt. Alsof iemand voor je neus aan het stofzuigen is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2020 10:11
    @niqomipa heb je misschien gedacht om je thermalpast te vervangen.
    Heb zelf de 1 pro en gelukkig geen straaljager geluiden maar maat van me wel en die heeft de thermalpast vervangen en gewoon super still weer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 oktober 2020 10:17
    @hulstpower
    Nee joh, daar begin ik zelf echt niet aan. Is natuurlijk ook waanzin dat ik zoiets moet doen om een acceptabel geluidsniveau te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2020 11:41
    @niqomipa Ja sony hoort dit gewoon vanuit hun kant te doen.
    Want de ps4/ ps4 pro die ik heb gehoord is niet normaal zo luid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 5 oktober 2020 12:08
    @hulstpower ik ken eigenlijk niemand met een pro die bij de laatste games geen enorme herrie maakt. Jij hebt een pro die bij spiderman,GOW, TLOU2 geen herrie maakt en je gamed op 4k?

    Het is echt bizar het verschil tussen ps4 pro's.. gelukkig lijkt het bij de 5 dan nu echt opgelost, kon ook echt niet anders want dit was voor wat hardware betreft echt heel erg storend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2020 16:33
    @nicster yep hij maakt geen herrie en game op 1440pπŸ˜‰ komt misschien dat ik het meeste game op me one x en alleen op ps als Sony een game uitbremgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 5 oktober 2020 17:09
    @niqomipa Ja, Ik woon omgeving Hilversum en daar is consolehack hobbymannetje die voor €30 er een nieuwe bult koelpasta insmeert. Console opsturen ook mogelijk. Ik ben er voor andere zaken wel geweest en erg positief. Betrouwbaar en kundige indruk! Hier link, doe er je voordeel mee!

    https://www.consolehacks.nl/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 oktober 2020 19:26
    @clandestine666
    Thanks voor de tip!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 oktober 2020 11:41
    @hulstpower Is natuurlijk van den zotte dat je als gebruiker zelf die paste zou moeten vervangen om em stiller te krijgen, dat moet gewoon van fabriek af goede koelpasta zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2020 11:57
    @SuperDre Ik ben het helemaal met je eens maar sony doet er geen ruk aan als garantie verlopen is en ik heb echt ps4 gehoord die echt heel veel herrie maken.
    Dan kan je kiezen nieuwe kopen of de past zelf even vervangen maat van me heeft het zelf maar gedaan was ie goedkoper uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 5 oktober 2020 17:03
    @niqomipa Blij dat ik een later geproduceerde Pro heb gekocht. Heb 'm nu ongeveer een jaar en is echt muisstil πŸ™‚

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 5 oktober 2020 19:26
    @clandestine666
    Klopt, die latere hebben er geen (of minder) last van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Omnikon

    • 5 oktober 2020 11:15
    Ik kan me ook niet heugen dat mijn base ps4 aan het begin veel herrie maakte… maar door de jaren heen door veeleisende games en gebruiksgevolgen wordt dat meer. Ik ga er voor de zekerheid maar vanuit dat dat hier ook wel zal gelden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 5 oktober 2020 11:42
    Hoop voor ze dat ze deze zo stil blijft zoals ook de nieuwe xbox series X zou zijn, anders hebben ze toch echt een probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2020 11:58
    @SuperDre one x is ook al heel erg stil hoor hem nooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 5 oktober 2020 12:24
    Ik toevallig de laatste tijd een beetje. Lang niet zo erg als de PS4 Pro, maar ik merk toch wel een aanzienlijk verschil met in het begin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 5 oktober 2020 16:41
    @denver de enige keer ik de one x ik een beetje hoorde ( en met beetje echt nog stiller dan ps4 uit de doos) was met red dead 2 op 4k

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 5 oktober 2020 12:35
    Dat mag ook wel, genoeg ruimte in dat bakbeest voor een fatsoenlijke ventilator.