In augustus krijgen Premium-leden een exclusieve video van de uitbreiding Armored Kill, 24 concept artworks en een Double XP weekend (op 25 en 26 augustus). Daarnaast kunnen Premium-leden vanaf 31 augustus hun ideeën voor een multiplayer-map pitchen aan Dice. De winnaar wint een litho van Battlefield 3 die in beperkte oplage is gemaakt. Of Dice ook daadwerkelijk nog iets met de ideeën gaat doen, wordt niet gemeld.

Onder de post op de officiële Battlefield-blog waarin deze content uit de doeken wordt gedaan, staan op het moment van schrijven meer dan 1200 reacties. In de grote meerderheid van deze reacties laten spelers zich negatief uit over de content en over hoe Dice omgaat met Premium. Zij vragen Dice om meer tijd te steken in patches voor de game en om meer in-game content zoals nieuwe camouflage-skins voor wapens.

Overigens had Dice eerder al een contentkalender gemaakt voor Premium-leden waarin al stond aangegeven wat spelers in augustus ongeveer zouden kunnen verwachten. Daarin stond ook al dat er geen in-game content zou uitkomen deze maand.

Premium

Dice en Electronic Arts verkopen Premium voor ongeveer 50 euro. Daarvoor krijgen spelers alle vijf map packs en deze krijgen ze twee weken eerder dan andere spelers. Los kosten deze map packs (Back to Karkand, Close Quarters, Armored Kill, Aftermath en End Game) zo'n vijftien euro per stuk.

Daarnaast krijgen Premium-spelers in sommige maanden exclusieve dog tags en camouflage. In september krijgen spelers wel in-game content en de uitbreiding Armored Kill. Die uitbreiding verschijnt op 4 september voor Premium-leden met een PlayStation 3 en verschijnt op 11 september voor Premium-leden op PC en Xbox 360.