Vechten in Bloodborne wordt actiever dan in Demon's Souls | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Sony haalt aan dat het vechten in Demon's Souls pa iever was, met een combinatie van blokken en aanvallen. In Bloodborne zou het vechtsysteem meer gericht zijn op het offensief, met snellere aanvallen via meleewapens en geweren. Wel moet de strategische insteek van de Souls-games behouden worden.

Op de PlayStation Blog vielen ook de eerste details over het verhaal van Bloodborne te lezen. In het spel reizen spelers af naar de vergeten stad Yharnam om een oud geneesmiddel te vinden, net zoals vele andere reizigers. De mensen en dieren in Yharnam zijn echter getroffen door een lokale ziekte die hen misvormt en gestoord maakt, waardoor ze reizigers aanvallen. 

Sony spreekt verder over een online element dat nog uit de doeken gedaan wordt op een later tijdstip. Het multiplayercomponent moet inhaken op de Share-features van de PlayStation 4, al is nog niet bekend hoe precies. 

Project Beast

Bloodborne werd tijdens Sony's E3-persconferentie onthuld als exclusieve titel voor de PS4. Het spel stond voorheen bekend als Project Beast en lekte onder die naam al enkele weken eerder uit via meerdere gifjes en screenshots. Het spel wordt gemaakt door Demon's en Dark Souls-bedenker Hidetaka Miyazaki, in samenwerking met Sony's Japanse interne ontwikkelstudio.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou