Het Russische KD-Lab is hard bezig het RTS genre volledig te veranderen met Perimeter. In dit spel staat namelijk Terraforming centraal: het veranderen van het landschap om je heen. Tevens zal je niet alleen met je units moeten vechten maar ook met je basis zelf, iets wat voor hele andere gameplay zou moeten zorgen. Als je het spel zo ziet is het heel moeilijk in te denken hoe het gaat spelen, dus probeert Sanqualis door middel van een interview wat meer duidelijkheid te scheppen:SANQUALIS.com : About Perimeter, how does the terraforming change the gameplay ?

N.B. : Well, if you compare the classic RTS games like Starcraft and Warcraft with Chess, then Perimeter could be compared to the Japanese Go, it's like a higher strategical level, so in Starcraft, you can make war with your units, your tanks. In Perimeter, you can also do the same, but you can also make war with your bases. Actually a lot of the game is based on terraforming, so as you build your base, you have to terraform, you know, you can destroy mountains, etc… and there are lots of things beyond the ground, like underground torpedoes, and for example, there is a funny thing like underground worms, like in Dune. And when they move, they cause a deformation of the terrain, and if such a big thing crawls under your base, it will be a complete mess. Grafisch is Perimeter erg bijzonder. Het landschap bestaat uit duizenden polygonen en is realtime vervormbaar, maar ook de gebouwen en units mogen er zeker wezen. Men is nog steeds op zoek naar een uitgever (hoewel ze voor Rusland al zijn ondergebracht bij de 1C Company), iets wat met originele spellen als deze vaak wat moeilijker is dan normaal. Ze hopen het spel af te krijgen in het eerste kwartaal van 2003. Lees het hele interview hier.