Vecht boven en onder de grond in EA's Armies of Exigo | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Electronic Arts heeft onlangs een overeenkomst gesloten met Cinergi Interactive, een onderdeel van Cinergi Productions, welke weer verantwoordelijk was voor onder andere Total Recall, Die Hard With a Vengeance en Terminator 3. Je zou dus verwachten dat we een game gebaseerd op één van deze films voor onze kiezen krijgen, maar niets is minder waar. Cinergi Interactive is namelijk met het Hongaarse Black Hole Games in zee gegaan om Armies of Exigo te gaan ontwikkelen, een grootschalige realtime fantasy strategie game.

De game biedt drie verschillende partijen, namelijk de Empire, The Beasts en The Fallen die allen verschillend spelen. Alle ra en zullen zowel land- als luchtunits hebben, waarvan er te allen tijde ongeveer 200 tegelijkertijd op je scherm getoverd kunnen worden. Grootschalig is het dus zeker.

Eén van de meest intere ante kenmerken van deze game, is dat de gevechten op meerdere hoogtes gespeeld kan worden. Zo kan je de vijand boven de grond afleiden met een gevecht, terwijl je onder de grond units naar zijn basis stuurt. Om dit dan weer tegen te gaan zijn er units die kunnen graven, zodat je ondergronds toch niet zo veilig bent als je had gedacht. Interactie tu en de verschillende hoogtes moet dus wat originaliteit en tactiek in de game brengen.GameSpy: How does the player keep track of their armies both above ground and below, what kinds of interface display and event alert features will help players keep abreast of the battlefield status?

Matt McKnight: The player can toggle between the two levels instantaneously by pre ing the TAB key or the appropriate button on the game interface. The game interface includes the ability to have two mini-maps at the same time. Both mini-maps will have indicators when units are being attacked, built, etc. The user can also toggle between levels by simply clicking on the mini-map. Armies of Exigo is inmiddels al ruim twee jaar in ontwikkeling en het zou dus niet lang meer moeten duren voordat deze game onze PC's gaat pijnigen. Surf naar deze pagina voor een interview met de producer van Electronic Arts waar verder nog wordt ingegaan op de multiplayer aspecten van de game. Ook kan je hier nog wat concept art en renders van de nieuwste titel van Electronic Arts bekijken.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou