Abrash leidt een project van Valve waarin onderzoek wordt gedaan naar virtual reality-brillen. Volgens New York Times heeft Valve nog niet besloten of het zelf virtual reality-brillen gaat maken, maar het uiteindelijke doel is dat de ontwerpen die het bedrijf maakt openlijk gedeeld worden, zodat andere bedrijven ook aan deze techniek kunnen werpen. "We willen niet echt een bedrijf zijn dat grote hoeveelheiden hardware maakt", aldus Abrash. "Dat is niet wat we doen."

Ter illustratie toonde Valve aan de New York Times een bril van het bedrijf NVIS. Het gaat hier volgens de Times om een bril die oogt als "een View-Master uit de 22e eeuw". Valve verdiept zich zowel in virtual reality - en steunt openlijk de Oculus Rift - als in augmented reality, waarbij graphics over de werkelijke omgeving van de speler gelegd worden. Abrash gelooft dat virtual reality-brillen sneller de grote markt zullen bereiken dan augmented reality-brillen.

Big Picture

New York Times liet ook weten dat Valve vanaf vandaag met een open bèta voor Big Picture begint. Dit is een voor televisies geoptimaliseerde versie van het Steam-platform. De Big Picture-modus is met een aparte knop binnen Steam in te schakelen. Gebruikers kunnen het programma vervolgens met een controller of via toetsenbord en muis besturen, waarbij de interface grotere iconen kent om het gebruik vanaf bijvoorbeeld een bank te faciliteren. Het is nog niet bekend hoe geïnteresseerden mee kunnen doen aan de bèta.