Nieuws
Counter Strike

Valve verscherpt maatregelen tegen valsspelen in Counter-Strike

Spelers kunnen niet wisselen van account

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

Valve heeft nieuwe maatregelen genomen om valsspelen in Counter-Strike tegen te gaan. Wie wordt betrapt op valsspelen kan ook via andere accounts de game niet meer spelen.

De nieuwe maatregel hangt samen met de veiligheidsmaatregel van tweestaps-verificatie in gamesplatform Steam. Gebruikers moeten dan zowel op hun pc als op hun smartphone inloggen.

Om hardnekkige cheaters aan te pakken, zal Valve de toegang tot de multiplayer van Counter-Strike in alle accounts die zijn verbonden met het telefoonnummer ontzeggen, meldt Kotaku.

Als een speler te maken krijgt met een ban, wordt ook hun telefoonnummer opgenomen in een speciale database. Het telefoonnummer kan dan drie maanden niet worden gebruikt, ook niet voor het aanmaken van een andere account.

Hoe vaker de speler in de fout gaat, hoe langer het duurt voordat het telefoonnummer weer te gebruiken is. De ban wordt overigens ook toegepast op de accounts van de gebruiker waarop Counter-Strike niet is geïnstalleerd.

Valve wil vooral de mensen aanpakken die constant van account wisselen als ze van de servers worden gegooid.

Door Nu.nl

Bron: Kotaku

Dit artikel delen:

Lees meer

Call of Duty: Infinite Warfare-trailer gelekt 'Nintendo's doelgroep blijft krimpen' - Gamer.nl Podcast 63
26

Reacties op: Valve verscherpt maatregelen tegen valsspelen in Counter-Strike

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • XtraLinkUK

    • 2 mei 2016 09:55
    Hackers binnen de franchise is al heel lang een groot issue, helaas. Ik heb me er zelf, moet ik eerlijk bekennen, ook schuldig aan gemaakt. Gewoon puur om te kijken of ik ermee weg kwam, en dat ging, tot een update.

    Ik had in Counterstrike: Source een mod waarmee ik glazen muren had, erg leuk. (voor mij) Mijn clan-maatjes en tegenstanders in clan-matches hadden werkelijk niets door, totdat ik het op een gegeven moment aangaf. Toen ben ik er ook mee gestopt, en uiteindelijk alsnog gebanned helaas.

    Daarna veel hacks geprobeerd om te zien wat er allemaal na elke update van de game (en beveiliging) nog mogelijk was. We hadden namelijk ook een eigen server, en als admin moet je wel weten op welke manieren er allemaal vals gespeeld kan worden.

    Nog een tijdje Global-Offensive gespeeld, maar die game kan me maar weinig bekoren. Het is vooral om een mooie vergelijking te trekken.

    Eigenlijk hetzelfde als Battlefield 2 -> Battefield 3. Mooier, uitgebreider, realistischer en noem maar op. Ik kon er niet aan wennen, ook zijn de extra wapens niet mijn ding. Misschien dat ik het in de toekomst nogmaals een kans geef, maar dat is vrij onwaarschijnlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • cuwl2kill

    • 2 mei 2016 11:12
    Geweldig word tijd dat ze de smurfen gaan aanp[akken en de cheaters (grootste gedeelte), de echte cheaters zoals hierboven zullen altijd een manier vinden om de boel te verzieken voor de echte hardcore competetive gamers …
    Ben benieuwd !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 2 mei 2016 11:21
    @cuwl2kill Ironisch genoeg was ik zelf met mijn clan ook aardig fanatiek. We werden 10de in een ladder van een toernooi in het Verenigd Koninkrijk. Zo'n beetje om en om in matches zette ik mijn hack aan, en speelde net als ieder ander, dus werd ik niet gespot.

    Alsnog met deze hack belandde ik meestal gewoon als 3rde of 2de in de 5 tegen 5 matches. Niet dat het gerechtvaardigd was wat ik deed, maar ik gebruikte het niet overmatig. Met een dure headset bereik je meestal hetzelfde resultaat, behalve het sluipen uiteraard. De mod/hack werkte alleen tot een bepaalde afstand.

    Persoonlijk vind ik trouwens schiet-scripts de ergste vorm binnen het cheaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whopper

    • 2 mei 2016 13:12
    @XtraLinkUK
    Probeer het nou niet goed te praten. Mensen zoals jij zijn de kakkerlakken van de online game community.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 2 mei 2016 14:16
    @whopper Hah, mensen zoals ik? Laat me niet lachen. Net of niet bijna iedereen weleens met een spelletje vals heeft gespeeld. Ik probeer helemaal niets goed te praten, waar barzeer je dat op? Ik probeer het alleen te nuanceren omdat ik geen zin heb om héél mijn gameverleden op te gaan schrijven, ik voel de behoefte niet om andere mensen daarmee lastig te vallen.

    Punt is gewoon dat cheaten te makkelijk was in Counterstrike. Als andere het slechte voorbeeld geven, dan ga je daar soms in mee. En ja, ik spreek alleen voor mezelf.

    Het was maar voor een korte periode, zoals ik al aangaf, om te kijken hoelang ik ermee weg zou komen. Na ongeveer 3/4 maanden ben ik ermee gestopt. Dat was ook nog eens 7 á 8 jaar geleden. Nu cheat ik niet meer in games, toen ook niet, behalve die ene keer dan, met de rede die ik gaf. Natuurlijk is dat niet eerlijk.

    Dat neemt nogmaals niet weg dat anderen ook cheatte, en dat het té makkelijk was om het te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 2 mei 2016 16:28
    @XtraLinkUK Ik heb nog nooit vals gespeeld nadat ik als kleuter geleerd heb dat valsspelen niet leuk is. Het cheater probleem in cs wordt traditioneel zwaar overdreven en vooral cheaters willen graag doen geloven dat iedereen maar cheat. Cheaten omdat iedereen het doet. De meeste mensen hebben die intentie niet eens, valsspelers hebben echt wel een bepaald soort persoonlijkheid of een een stukje gemiste opvoeding.

    Tegenwoordig is de anti-cheat wel stukken beter dan 7-8 jaar geleden, echt een wereld van verschil. Wat jij beschrijft is in CSGO niet zomaar mogelijk en Overwatch vult VAC wel aardig aan. Trouwens, competitief gezien is CSGO vele malen interessanter dan CS:S ooit geweest is, ik zou het zeker nog een kans geven. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • XtraLinkUK

    • 2 mei 2016 16:59
    @chemicalscum Het wordt zwaar overdreven, daar ben ik het zelf niet mee eens. Het ligt puur aan hoe je bent en hoeveel je van de game weet. Iemand die niet tegen z'n verlies kan, zal sneller geneigd zijn anderen valsspeler te noemen.

    Dat tweede speelt daar verder in nog een hele grote rol. Want er waren wel degelijk, in sommige periodes behoorlijk extreem, hacks actief. Dus hacks die je makkelijk kon downloaden en gebruiken.

    Wat er soms gebeurde is dat er perioden waren waarin er clans/groepjes ontstonden met een hoop bots. De één verziekt eerst een server met spam, de volgende twee stappen in door een naam-verander bot te gebruiken. En dan gaan ze met z'n allen hacken. Dat gebeurde gewoon dagelijks op servers die ik speelde.

    Tot 2007-2008 waren er nog ongeveer 29.000 servers actief, en ik vond het daardoor behoorlijk competitief.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 2 mei 2016 18:34
    @XtraLinkUK Klinkt niet echt als mijn cup-of tea.., ik blijf het liefst zo ver mogelijk verwijderd van cheaters. Gelukkig is het tegenwoordig niet meer zo dramatisch. Cheaters die zelf niet erg skilled komen er niet meer zo makkelijk mee weg op official servers, ook met private hacks die VAC niet detecteert.

    CS:S was uiteindelijk redelijk competitief, maar kwam nooit in de buurt van 1.6 qua pro scene. CSGO is volop volwassen geworden als professionele e-sport, de competitie is erg interessant moet ik zeggen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 mei 2016 11:16
    Counter strike is nou echt een game die mij nooit heeft kunnen boeien. Ik haat het dat als je neergeschoten wordt dat je dan moet wachten totdat de ronde voorbij is. Ik wil gewoon kunnen spelen en dus direct kunnen respawnen. Ik snap ook wel dat dat nou juist is waar een potje CS om draait, zodat je ook kan winnen door het andere team uit te schakelen. Maar het is aan mij niet besteed. Doe mij maar Unreal Tournament.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 2 mei 2016 16:14
    @darkmanwls Rondes duren maar een minuutje of 2 en een tegenstander uitschakelen voelt echt goed, vooral als je daarna ook nog de ronde wint. Ook lekker is als je helemaal geen kill maakt, maar toch de ronde wint met slim spel. CS is enorm gelaagd en is echt een teamsport, daarom ook wat stressvol, want je wilt je teammates niet teleurstellen. UT is veel individueler wat dat betreft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 2 mei 2016 21:32
    @chemicalscum Ik wil CS ook echt niet afkraken. Ik wens die liefhebbers er echt alle plezier mee, maar het is gewoon echt niet mijn ding. En UT heeft ook team gebaseerde game modes. zoals capture the flag, assault, domination, etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 2 mei 2016 12:30
    Niet dat VAC je nu sneller zal detecteren. Ze maken het nu enkel lastiger voor speler om terug te komen nadat ze gepakt zijn. Zelf verwacht ik dat een cheater nu een 2e nummer neemt welke die voor enkel eurotje kan omzetten naar een ander nummer zodra deze gepakt is. Smurfen kan neem ik aan zonder gebruik te maken van een mobiel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 2 mei 2016 17:10
    @HighNesZ Binnenkort krijg je wel Prime Matchmaking met enkel accounts die aan een uniek nummer gelinkt zijn. Dus smurfen kan dan alleen nog eenvoudig zonder Prime, maar dan speel je wel met en tegen andere smurfs, beetje zinloos dus. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 3 mei 2016 08:52
    @chemicalscum Ja dat zal ook vast minder worden en mensen zullen ook minder snel een cheat gaan proberen. Alsnog zou ik op ESEA gaan spelen gezien VAC erg matig is. Volgens vac banlist op steam is het probleem tot dusver alleen maar erger geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 3 mei 2016 13:49
    @HighNesZ VAC werkt ook beter dan ooit. Tuurlijk, ESEA is beter, maar niet iedereen heeft zin om maandelijks te betalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 3 mei 2016 14:39
    @chemicalscum Een skilled gamer heeft daar geen problemen mee als hij veilig wilt gamen. VAC geeft je nooit die garantie en het afgelopen jaar was er minimaal voor 7 maanden lang geen enkele provider gedetecteerd. Ze worden beter maar het blijft onvoldoende. De lage ranks zijn meestal wel veilig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 3 mei 2016 21:10
    @HighNesZ ESEA geeft die garantie net zo goed niet en private cheats worden ook daar niet gedetecteerd. Het verschil is dat ESEA in real time je pc scant en cheaters direct verbant. Maar waar het om gaat is dat VAC enorm is verbeterd, en binnenkort met Prime wordt het 10x beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 4 mei 2016 09:27
    @chemicalscum 100% garantie geven is idd onmogelijk, in de praktijk is gebleken dat de pay 2 cheat providers wel werken op VAC en niet op ESEA. Zonder ESEA waren spelers als KQLY nooit gepakt met hun prive cheat. Dat je na een jaar waar bijna geen provider detectie is geweest door VAC kunt stellen dat ze enorm zijn verbeterd is erg raar en onwetend. Aannames dat het 10x beter gaat worden kan ik niks mee, kom met feiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 4 mei 2016 13:46
    @HighNesZ Niet zo negatief man, je lijkt wel een CS speler. Die private cheats zijn net zo min detecteerbaar door de esea anti-cheat. KQLY's cheat is niet door esea gedetecteerd, maar is door een persoonlijke tip door de mand gevallen. Wat dat betreft wisselen ze ook informatie uit. En ja, ik verwacht dat Prime een enorm verschil uitmaken, maar feiten kan ik niet hebben, want het is nog niet van start gegaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 4 mei 2016 15:13
    @chemicalscum Realistisch zijn is wat anders dan negatief maat. De private cheats zullen altijd lastig blijven maar wat zou dat zijn een 1% van het geheel? Het is ook nog een extreem duur en lastig aan te komen ipv heel makkelijk aan te komen en goedkoop. Begrijp me niet verkeerd elke update aan VAC is goed en fijn dat je er vertrouwen in hebt maar blijf wel realistisch. Ongestoord cheaten in VAC is nu nog heel simpel. Afhankelijk van rank heb je er meer of minder last van.