Nieuws
Half-Life: Alyx

Valve lanceert Half-Life: Alyx mod-ondersteuning

Portal 2 in vr

Geschreven door Jacco Peek op
Valve heeft officiële mod-ondersteuning voor Half-Life: Alyx gelanceerd.

De maker heeft verschillende tools beschikbaar gesteld om allerlei aspecten van de game aan te passen. Zo kunnen levels worden aangepast, complexe animaties worden gecreëerd en nieuwe effecten worden gemaakt. Een volledige lijst met middelen is te vinden op Steam.

Te inspiratie heeft Valve een aantal voorbeeldmods toegevoegd op de Steam Workshop-pagina van Half-Life: Alyx. Ook verschijnen de eerste mods van gebruikers, zoals een level van Portal 2 en een Horde Mode. De mod-ondersteuning is momenteel nog in bèta en wordt in de komende weken bijgewerkt door Valve.

Het bedrijf maakte onlangs ook bekend dat Half-Life: Alyx met een USB 2.0-kabel speelbaar is op Oculus Quest via de pc. Voorheen moesten gebruikers daarvoor een prijzige USB 3.1 Type C-kabel aanschaffen.

Half-Life: Alyx kreeg op Gamer.nl een 9,5.

Dit artikel delen:

Lees meer

NASA daagt Kerbal Space Program-spelers uit om raketlancering te simuleren Ghost Knight: A Dark Tale is de spirituele opvolger van Ghosts 'N Goblins
12

Reacties op: Valve lanceert Half-Life: Alyx mod-ondersteuning

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 17 mei 2020 11:21
    Dit is goed nieuws!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Whitewolf1988

    • 17 mei 2020 16:26
    Ik zit echt al wekenlang op een rift s te azen om deze game te kunnen gaan spelen maar helaas nog steeds overal uitverkocht :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 17 mei 2020 17:21
    @Whitewolf1988 dan koop je toch de quest? Is nu ondertussen echt een betere keuze doirdat je the best of both worlds nu hebt met die link optie (en overigens via fatsoenlijke wifi zou je ook nog draadloos kunnen blijven). Als ik nu een keuze zou moeten maken, zou ik voor de quest gaan, maar heb zelf al enige tijd de HTC Vive Pro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Whitewolf1988

    • 17 mei 2020 17:44
    @SuperDre wat ik tot dusver gelezen heb lijkt de rift s net even iets beter te zijn qua beeldkwaliteit dus vandaar dat mijn keuze op de rift s is gevallen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 17 mei 2020 19:55
    @Whitewolf1988 Quest heeft wel het draadloze, wat ik echt een game changer vind voor VR.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 mei 2020 11:24
    @Whitewolf1988 Tja, als je dan toch voor een PC headset wilt gaan zou ik niet voor de Rift S gaan, maar gewoon wachten (omdat die Rift S toch zelf ook niet beschikbaar is).
    Overigens vind ik het vreemd dat je hebt gelezen dat de Rift S net iets beter is, want EN de Quest heeft een iets hogere resolutie EN het is een OLED scherm (wel iets lagere fps, maar in principe zou die zelfs toch omhoog gepompt kunnen worden, want hij is beperkt op 72hz vanwege de drain op de batterij, technisch zou die wel 90hz kunnen, maar mogen ze ook niet zomaar omdat deze gekeurd is op 72hz niet 90hz) EN de Quest heeft hardwarematige IPD. Naast dat er nu ook handbesturing toegevoegd is (wat voor een zwik zaken ook erg handig is).
    Zoals ik al aangaf, als IK nu een oculus headset zou moeten kopen zou het echt de Quest worden (en ik zou em rechtstreeks bij Oculus kopen, scheelt weer zo'n 50 euro tegenover coolblue, en ik zou gewoon de 64GB versie kopen want zoveel spellen zou ik toch niet continue op de headset zelf hebben staan, heb mijn DK2 overigens ook rechtstreeks toen bij Oculus gekocht).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 18 mei 2020 12:40
    @SuperDre Ik heb de quest en het is een fantastisch apparaat, maar de comfort level is echt dramatisch. Dan zou je moeten modden (FrankenQuest). Maar heb je weer een Deluxe Audio Strap nodig en die zijn best prijzig,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 18 mei 2020 20:54
    @pfipf0 Ik zou zeggen, kijk eens op aliexpres.. Ben wel met je eens dat ze DAT gedeelte beter hadden kunnen doen. Heb zelf dus de Vive Pro en die zit echt heeeeerlijk, lekker strak te zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 17 mei 2020 17:19
    Sorry, maar valve maakte dat van de quest niet bekend, dat deed oculus zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 17 mei 2020 19:22
    Raketten worden gelanceerd jongens, games worden uitgebracht. Worden films en boeken en dergelijke volgens jullie ook gelanceerd, of gebruiken jullie deze heel rare taal alleen wanneer het jullie uitkomt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DevTrunks

    • 17 mei 2020 20:27
    @Agent 4125 applicaties (waaronder mod-tools denk ik wel valt) worden veelal 'gelanceerd'.

    Dat gezegd hebbende, jouw reactie heeft een beetje een vreemde verwijtende toon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 18 mei 2020 12:25
    @DevTrunks +1