Valve: 'Bewegingsziekte VR is schuld van ontwikkelaars' | Gamer.nl

Valve: 'Bewegingsziekte VR is schuld van ontwikkelaars' | Gamer.nl

Bewegingsziekte tijdens het spelen van virtualrealitygames is niet de schuld van vr-technologie, maar toe te wijden aan slecht gemaakte games. Dit zegt Valve-werknemer Chet Faliszek in een interview op de EGX in Birmingham.

Het idee dat mensen automatisch ziek worden door gebruik te maken van een vr-bril is volgens Faliszek onzin. Het verkeerd implementeren van vr-technieken in games is volgens hem juist de grote boosdoener. "Het is niet langer de hardware die mensen ziek maakt maar de keuzes van ontwikkelaars om bepaalde elementen in games te stoppen. Mensen moeten aangeven dat ze dit niet langer willen."

De bril die Valve ontwikkeld voor HTC is volgens Faliszek beter dan die van de concurrenten. De HTC Vive maakt gebruik het 'lighthouse'-systeem dat spelers in een ruimte van vijf bij vijf meter laat bewegen.  Dit systeem, in combinatie met verbeterde gamepads, draagt bij aan een verminderde kans op bewegingsziekte bij het spelen van vr-games.

Vooral bij de eerste versie van concurrerende vr-bril Oculus Rift klaagden veel spelers over een mi elijkmakend gevoel. Deze versie was echter nog niet bedoeld voor consumenten. Inmiddels is er al een nieuwe versie van de Oculus Rift gemaakt die de kans op mi elijkheid vermindert. 

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou