Nieuws
Uwe Boll

Uwe Boll stopt met het maken van films

Financieel niet meer mogelijk

Geschreven door Michel Musters op

De Duitse filmmaker Uwe Boll, bekend van gameverfilmingen als BloodRayne, Far Cry en Postal, stopt met het maken van films.

Boll is gestopt met films maken omdat hij er geen geld meer aan verdiende. Hij verloor naar eigen zeggen zelfs geld. "De markt is dood. Je kunt geen geld meer verdienen met het maken van films omdat de laatste drie jaar de dvd- en blu-ray-markt wereldwijd met tachtig procent is gedaald. Dat is de echte reden: ik kan het niet meer betalen."

Boll laat tevens weten dat hij sinds 2005 zijn eigen geld gebruikte om zijn films te financieren. "Als ik die stomme op games gebaseerde films niet had gemaakt had ik nooit dat kapitaal gehad om de Darfur-film te maken." De film, gebaseerd op het conflict in Darfur, kwam in 2009 uit. "Ik hoef geen Ferrari, geen jacht. Ik heb in mijn eigen films geïnvesteerd en geld verloren."

Er komt nog één film van Boll uit, Rampage: President Down, de derde film in een franchise. "Rampage 3 kan gezien worden op Netflix, dvd, iTunes ofzo. Door streaming is er zo'n enorme golf aan films te bekijken dat je geen impact meer maakt."

Boll's films werden door critici neergesabeld, maar ook gamers waren niet positief over zijn verfilmingen van bekende gamefranchise als Alone in the Dark en House of the Dead. Boll werd daarnaast bekend omdat hij journalisten die kritiek hadden op zijn films heeft uitgenodigd voor een bokswedstrijd tussen hem en de critici. Tegenwoordig runt hij tevens een restaurant in Vancouver, genaamd Bauhaus. Het restaurant wordt wel geprezen door bezoekers en critici.

Bron: Metro News

Dit artikel delen:

Lees meer

Halloween Special Event voor Gears of War 4 brengt Pumpkinball Systeemeisen pc-versie Call of Duty: Infinite Warfare bekend
21

Reacties op: Uwe Boll stopt met het maken van films

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Dre2010

    • 27 oktober 2016 10:09
    Wat een goed nieuws zeg , alleen had hij van mij al eerder mogen stoppen .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 27 oktober 2016 10:10
    Gelukkig. Al was postal wel vermakelijk. Nog steeds slecht maar het was wel een film die zo over the top is dat geen hel was om naar te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markje94

    • 27 oktober 2016 10:12
    Eindelijk heeft hij de hints begrepen :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 27 oktober 2016 10:15
    HOERA!

    En hoezo is er geen markt meer? Als je iets goeds maakt dan verkoopt het echt wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 27 oktober 2016 10:19
    @bigds9fan

    Hij bedoelde waarschijnlijk dat er geen markt meer is voor slechte films ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 27 oktober 2016 10:23
    @unipro81 Is die er ooit geweest dan? ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 27 oktober 2016 10:29
    @bigds9fan

    Blijkbaar haha….als hij er ooit geld mee heeft verdiend wel…maar goed, blij dat hij het nu bij koken houdt :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mp40fan

    • 27 oktober 2016 10:39
    Je moet stoppen op je hoogtepunt toch? :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bevers

    • 27 oktober 2016 10:45
    YES! Eindelijk, lol :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 27 oktober 2016 10:59
    Geniale man. Visionaire.

    Maar zonder gekheid.

    "Rampage" is wel zijn beste film. En het in elkaar beuken/uitdagen van reviewer in de boksring (waarbij hij verzweeg een semi professionele box carriere gehad te hebben) : legendary.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 27 oktober 2016 11:26
    @casualkiller Dat verzweeg hij niet, dat wist iedereen gewoon hoor..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 27 oktober 2016 11:27
    @SuperDre ja, behalve die ene reviewer ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 27 oktober 2016 11:03
    Volgens mij las ik 5 jaar geleden ook al zo'n bericht?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 27 oktober 2016 11:26
    Jammer, want hij maakte toch zeer vermakelijke films, en af en toe zat er echt gewoon een goeie tussen, Postal en Rampage zijn gewoon leuke en goede films. Darfur, tunnelrats en auschwitz heb ik nog steeds niet gezien..
    Als ik een Uwe Boll film ga kijken, dan verwacht ik gewoon helemaal niets, en uiteindelijk blijkt de film toch vermakend. Zo was bv House of the dead 1 een stuk leuker dan de 2e (die niet door Boll gemaakt is). En Farcry heb ik ook gewoon dubbel gelegen.. Blubberella was ook erg grappig..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 27 oktober 2016 12:08
    Feest, slingers. Hoeveel franchises heeft deze Duitser inmiddels de nek omgedraaid ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheRussian

    • 27 oktober 2016 12:11
    **De markt is dood. Je kunt geen geld meer verdienen met het maken van films omdat de laatste drie jaar de dvd- en blu-ray-markt wereldwijd met tachtig procent is gedaald**

    Nee Boll niemand wilt jou films kopen. De markt is alles behalve dood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 27 oktober 2016 14:49
    @TheRussian ja daar moest ik ook aan denken. Het ligt niet aan Uwe het ligt aan de markt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 27 oktober 2016 12:54
    Volgens mij lees ik dit ieder jaar meerdere keren… Misschien moet niemand nog aandacht aan hem schenken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 27 oktober 2016 13:23
    Assault on wall street vond ik een vermakelijke film van ons Bolleke.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Maux

    • 27 oktober 2016 15:05
    De films van Boll zijn onder te verdelen in twe soorten: de commerciele -waaronder die gameverfilmingen- en de kleinere, duistere films. Films als Seed, Darfur, Stoic, Amoklauf of Tunnel Rats zijn gewoon goed te noemen. Zijn gameverfilmingen zijn belabberd, zijn kleinere films zeker niet.