Update: Verschillende internationale sites hebben een eerste preview van de multiplayer gepubliceerd. Now!Gamer vergelijkt de multiplayerstand onder meer met die van Uncharted-games, ook afkomstig van ontwikkelaar Naughty Dog. In de multiplayerstand krijgen spelers steeds meer overlevenden onder hun hoede naarmate er deathmatches van vier tegen vier worden gespeeld. Deze overlevenden moeten worden voorzien van onder meer voedsel, goederen en medicijnen. Deze kunnen worden verdiend door bepaalde doelstellingen te behalen binnen deathmatches of door lijken van tegenstanders te onderzoeken op waardevolle spullen. 

Origineel bericht: De focus zou daarbij liggen op samenwerken met andere spelers, in clanverband. Een clan moet twaalf weken aanwezig moeten zijn op de map en constant nieuwe leden werven en ze trainen. Getrainde spelers kunnen de geïnfecteerden beter afweren, valt verder te lezen in de code. Sommige aanvallen van geïnfecteerden zouden bovendien gescript zijn, terwijl een deel op willekeurige basis plaatsvindt. Verder wordt er in de code gesproken over het zelf maken van wapens. 

De multiplayer zou grote, open maps bevatten, waarop clans hun kampen kunnen bouwen. Deze kampen lijken tegelijkertijd te dienen als spawnpoints voor nieuwe leden. Over wat voor missies uitgevoerd kunnen worden, werd niet concreet gesproken. Enkel dat elke missie uit drie 'wedstrijden' zou bestaan.

Ontwikkelaar Naughty Dog heeft de multiplayer van The Last of Us nog niet officieel uit de doeken gedaan. Het is dus ook nog niet duidelijk in welke mate de uitgelekte informatie klopt. De game verschijnt op 14 juni, exclusief op PlayStation 3.