De Kickstarter-actie komt op 21 december ten einde en moet dan het beoogde bedrag van 450.000 Britse pond hebben opgehaald. Lukt dit niet voor die tijd, dan wordt project Godus niet gefinancierd. Momenteel is het bedrag dat door donateurs is toegezegd niet evenredig aan het aantal dagen van de actie dat al is verstreken. Het project had dan al op ruim 290.000 Britse pond moeten staan. 

Uit grafieken van andere projecten (voorbeeld: Arqball Spin 3D For Everyone) valt wel op te maken dat projecten halverwege hun looptijd minder hard lopen en dat er de laatste paar dagen weer meer wordt geinvesteerd. De projectiegrafiek van Kicktraq (via commenter piderman), geeft aan dat Godus waarschijnlijk op zo'n 80% van zijn beoogde doel zal blijvensteken.

Bedenker Peter Molyneux zei onlangs in een interview dat hij graag een speelbare demo van Godus af wilde hebben voor Kerstmis. Dit zou volgens hem kunnen helpen om mensen ervan te overtuigen dat zijn studio 22 Cans "daadwerkelijk goed bezig is". Voor de Kickstarter-actie zou dit echter al te laat zijn, dat op 21 december afloopt. Godus werd aangekondigd als een nieuwe godgame in het verlengde van Molyneux' eerdere games, Populous, Dungeon Keeper en Black & White.

Als het benodigde geld niet wordt opgehaald, dan ligt er een tweede plan klaar, aldus Molyneux in een interview met Gamer.nl. "Ja, er is een tweede plan, niet een die ik leuk vind, maar er is er één." Molyneux vraagt daarom om steun vanuit de community: "Als mensen houden van innovatie, als mensen ooit hebben genoten van een van mijn spellen, dan zou ik ze nu vriendelijk willen verzoeken om ons te helpen. "