De game moet binnen zes maanden verschijnen, zo laat Bethesda weten. “De systemen integreren bij de specifieke netwerken van de platformen is een uitdagend process. Zo is het inmiddels duidelijk geworden dat een release voor consoles in juni niet mogelijk zal zijn.”

Ter compensatie heeft Bethesda een deal met Sony en Microsoft gesloten. Iedereen die voor eind juni de pc- of Mac-versie van The Elder Scrolls Online koopt en speelt, kan de PS4- of Xbox One-versie voor 14,99 euro kopen. Daarbij kan het aangemaakte personage overgezet worden.

Origineel bericht:
The Elder Scrolls: Online voor de Xbox One en PlayStation 4 lijkt zes maanden te worden uitgesteld. Volgens een vermeende verwijderde vermelding op de website van het spel gaat uitgever Bethesda de geplande release in juni niet halen.

Op de website stond een vraag- en antwoordpagina met daarop de vraag 'Wanneer lanceert The Elder Scrolls Online officieel?'. Het antwoordt daarop was als volgt, aldus een Reddit-gebruiker die een screenshot heeft genomen:

"The Elder Scrolls Online lanceerde officieel op 4 april 2014 op pc en Mac. Het is duidelijk geworden dat de geplande release in juni voor de consoleversie niet mogelijk is, maar we hebben wel goede progressie gemaakt en hebben nog zo'n zes maanden nodig om er zeker van te zijn dat we een ervaring leveren die onze fans verwachten en verdienen. Voor meer informatie over het uitstel, lees deze blogpost."

De link naar de blogpost bestond niet volgens de Reddit-gebruiker en inmiddels staat op de vraag- en antwoordpagina enkel dat The Elder Scrolls Online op 4 april officieel gelanceerd is voor pc en Mac. Mogelijk heeft een medewerker van Bethesda de informatie vroegtijdig live gezet. Bethesda Benelux wilde niet reageren op de geruchten.