HanKu was zo vriendelijk om te melden dat er nieuwe verbeteringen zijn voor de Unreal engine. Een van de verbeteringen zal de support zijn voor grote terreinen. Dit was al te zien in het techfilmpje wat laatst is verschenen. De engine wordt steeds meer volwassen. Vooral de technische verbeteringen zijn indrukwekkend. Ook waren er nieuwe Xbox screenshots.1. Hardware brushes - this is the technology that lets us create scenes of 150-200 times more polygons than what users saw in Unreal Tournament at excellent levels of performance using hardware T&L.

2. Improved Large Scale Terrain Support - we've made lots of improvements to terrain including new tools in the editor that let you select areas of the terrain and then raise and lower them with your mouse.

4. Distance fog support provides a greater sense of depth indoors and outdoors, and can be used to improve performance in huge outdoor areas.

5. The engine now supports texture sizes of 2048x2048. I believe this coincides to the largest texture size an Nvidia card can currently handle. Stapje voor stapje gaat de Unreal engine richting perfectie. Helaas zullen we nog wel een tijdje moeten wachten voordat we de nieuwe features in actie kunnen zien. Kan je in ieder geval sparen om het geheel goed te laten draaien .