Nieuws

Unreal Engine 4-fanremake van Zelda: Ocarina of Time getoond

Dat ziet er prettig uit!

Geschreven door Michel Musters op
De maker van de fanremake van The Legend of Zelda: Ocarina of Time heeft nieuwe beelden van het project uitgegeven.

Yianni Papazis heeft gedeeltes van de game nagebouwd in Unreal Engine 4. In de nieuwe beelden zijn zowel Castle Town en de Temple of Time te zien. Opvallend zijn niet alleen de kleurrijke, felle graphics, maar ook de typische stijl van de originele game die in deze onofficiële remake behouden lijkt te blijven.

Papazis laat weten niet meer aan de remake te werken en op zoek te zijn naar mensen die het stokje van hem over kunnen nemen. Een vroege build van de remake voor pc kan hier gedownload worden.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time kwam in 1998 uit op de Nintendo 64 en wordt als een van de beste Zelda-games en een van de beste spellen ooit beschouwd. In 2011 verscheen een nieuwe versie van de game op de Nintendo 3DS. Diverse fans hopen dat de game ook naar de Switch komt, maar Nintendo heeft vooralsnog niets aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe documentaire over de geschiedenis van Nintendo in de maak PlayStation 5 lanceert in het tweede kwartaal van dit jaar in China
24

Reacties op: Unreal Engine 4-fanremake van Zelda: Ocarina of Time getoond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 8 februari 2021 11:42
    Wow ziet er erg goed uit, jammer dat Nintendo nooit dit soort projecten oppakt en er iets mee doet. Zou em graag "legaal" willen spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 8 februari 2021 13:20
    @HunterSeeker Ik begrijp wat je zegt, maar als Nintendo hier iets mee zou doen, dan zou het hek van de dam zijn. Iedereen die geld zou willen verdienen zou dan gewoon Nintendo games gaan remaken.
    Ik zie Disney toch ook niet allemaal projecten adopteren als men een "eigen" versie van hun tekenfilm zou maken?
    In dit soort gevallen moet je niet te veel kijken naar hoe het voor ons 'de consument' zal zijn, maar hoe het voor een bedrijf is. Als Nintendo een remake in de planning heeft, dan doen ze er zelf wel wat mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heiny Reimes

    • 8 februari 2021 22:28
    @Exalian-1 Zo werkt dat niet als je ziet hoe SEGA het aanpakt. Die omarmt dit en daarom hebben wij Sonic Mania, Streets or Rage 4, Wonderboy in Monsterworld, Monsterboy en nog wat andere projecten die door fans gestart zijn.

    En over Disney gesproken… Zoek eens op 'Kimba' je zal er van schrikken wat Disney allemaal wel niet 'adopteert', maar dan net ff wat anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 9 februari 2021 08:40
    @Heiny Reimes Er zit hier een groot verschil in dat Sonic, Street of Rage, Wonderboy, Mosterboy, etc. allemaal dooie franchises zijn. Sega kon zelf geen goede games meer maken, en de fans maakten ze wel.
    Dus dat is een groot verschil. Heeft Nintendo zijn fans nodig om Zelda weer op de map te zetten?? Kom op. Je snapt toch wel dat Sega dit uit wanhoop heeft gedaan. En toen het goed uitpakte voor hun zijn ze daar mee verder gegaan.

    En wat heeft 'Kimba' hier verder mee te maken? Een Japanse tekenfilm uit 1965 die Disney heeft "geinspireert" om Lion King te maken.
    Dit voorbeeld laat zien dat men concepten jat, dus ik snap niet zo wat dat met mijn punt te maken heeft…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vinnyboiiiii

    • 9 februari 2021 08:23
    @Exalian-1 Als bedrijf kan je fans ook als toekomstige medewerkers zien. Als iemand met veel passie voor een franchise zoiets weet te maken kan je ze aannemen en de juiste middelen geven om zo'n project af te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 9 februari 2021 08:49
    @Vinnyboiiiii Dat kan. Of je maakt een vet eigen ding en maakt daar indruk mee, en solliciteer je bij Nintendo. Zoals de rest!
    Bij Nintendo maak je juist geen indruk als je enkel hun dingen namaakt. Bij hun maak je indruk zodra je met eigen dingen komt.
    De demo waar het nu om gaat gebruikt een engine van een ander, en ook de design van een ander. Iedereen zou dat kunnen als je er even tijd in steekt. Dit maakt je niet bijzonder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 9 februari 2021 09:05
    @Exalian-1 'Iedereen zou dat kunnen'

    Dat geldt voor iedere baan ;) Kwestie van oefenen, dat maakt het nog niet minder bijzonder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 9 februari 2021 09:56
    @-it- Ik snap wat je zegt, maar snap je ook dat wat ik zeg ook wel geldt? Het is niet bijzonder genoeg om je er voor aan te nemen. Een bedrijf neemt je ook eerder aan als ze het gevoel hebben dat je, naast het uitvoeren van je taak, ook iets toe kan voegen en past in het bedrijf. Daarom zijn er sollicitatie gesprekken, zodat een werkgever dat kan aanvoelen.

    En even voor de duidelijkheid: ik vind het ook een mooi project en zou het graag willen proberen (hopen dat ik de motion blur dan wat kan minder kan zetten!). Maar meer ook niet. Ik verwacht niet dat Nintendo dit project moet oppakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 9 februari 2021 12:26
    @Exalian-1 Ik snap zeker wat je zegt. Maar niet bijzonder genoeg om aan te nemen? Ze nemen toch gewoon game-developers aan, dat is echt geen superspeciaal ras ofzo maar een doodnormale baan (uitgeoefend door honderdduizenden). Je hoeft echt niet altijd iets speciaals toe te voegen om aangenomen te worden. Gewoon je werk doen, is ook genoeg.

    Deze developer heeft in ieder geval getoond dat hij games kan maken. Of je nou dit maakt of een nieuwe Zelda game is echt niet zo verschillend, afgezien van de schaal en misschien wat andere tools tot je beschikking.

    Overigens verwacht ik inderdaad niet dat Nintendo hier iets mee doet. Breath of wild ziet er een stuk leuker uit om te spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 9 februari 2021 13:23
    @-it- Ok, fair enough. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 13 februari 2021 13:03
    @Exalian-1 Afgezien van dat er mogelijk teveel games van een bepaalde franchise uitkomen en dat mensen verzadigd ermee raken wat denk ik niet snel zal gebeuren omdat er in mijn ogen te weinig interessante titels uitkomen lijkt mij juist het mij juist het door fans of alternatieve studio`s gemaakte remakes die trouw blijven aan het origineel en getoetst kunnen worden door de originele makers een grote plus. Zij kunnen bijvoorbeeld een aandeel claimen als de titel in de verkoop zou gaan waarbij als het product van hoog genoege kwaliteit is alleen maar gratis winst en positieve publiciteit.

    De grootste games en franchises vroeger werden zo groot door alle mod communities eromheen.

    Ik zou graag een goed argument van je willen horen waarom dit zo slecht zou zijn voor bedrijven. Nintendo laat hier kansen liggen en hoeft echt niet elke remake goed te keuren alleen ze snijden nu in hun eigen vingers en onthouden fans van plezier. Het is een verlies aan beide kanten.

    Het beste argument dat ik me kan bedenken is dat het lastig om een extra tak te creeeren die dit soort projecten keurt en uiteindelijk goedkeuring geeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 8 februari 2021 12:15
    Dit hebben we nodig. En doe dan ook meteen Majora's Mask :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 8 februari 2021 13:04
    Lol…breath of the wild 2 komt toch binnenkort uit. Zonde van je tijd dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    crimsondeon

    • 9 februari 2021 10:06
    @Ollongren komt binnenkort uit, is een ruim begrip bij Nintendo 🤣

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 9 februari 2021 16:31
    @crimsondeon altijd nog sneller dan dit hobbyprojectje van 20 jaar te laat klaar is. 😆

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    crimsondeon

    • 9 februari 2021 16:46
    @Ollongren touche

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 8 februari 2021 13:29
    De game ziet er al best aardig uit voor 1080P op de switch. Ik denk ook dat deel 2 prima gaat zijn, ook vwb grafische kwaliteit. Leuk dit, maar niet iets wat Nintendo zelf moet oppakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Freyk

    • 8 februari 2021 15:14
    De downloadlink vind je bij de beschrijving van video.
    Is het niet handig om de maker van dit filmpje te vragen om samen te werken cryzenx
    (en andere zelda 64 unreal projecten?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 8 februari 2021 22:33
    @Freyk Wat is het nut van dit project als je toch niet uit kan brengen. Leuk als hobby/leer project, maar je mag het toch niet publiceren want dan kan je dus in problemen komen met Nintendo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 8 februari 2021 15:26
    Ik word helemaal misselijk van die motion blur.