Yianni Papazis heeft gedeeltes van de game nagebouwd in Unreal Engine 4. In de nieuwe beelden zijn zowel Castle Town en de Temple of Time te zien. Opvallend zijn niet alleen de kleurrijke, felle graphics, maar ook de typische stijl van de originele game die in deze onofficiële remake behouden lijkt te blijven.
Papazis laat weten niet meer aan de remake te werken en op zoek te zijn naar mensen die het stokje van hem over kunnen nemen. Een vroege build van de remake voor pc kan hier gedownload worden.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time kwam in 1998 uit op de Nintendo 64 en wordt als een van de beste Zelda-games en een van de beste spellen ooit beschouwd. In 2011 verscheen een nieuwe versie van de game op de Nintendo 3DS. Diverse fans hopen dat de game ook naar de Switch komt, maar Nintendo heeft vooralsnog niets aangekondigd.
Reacties op: Unreal Engine 4-fanremake van Zelda: Ocarina of Time getoond
HunterSeeker
Exalian-1
Ik zie Disney toch ook niet allemaal projecten adopteren als men een "eigen" versie van hun tekenfilm zou maken?
In dit soort gevallen moet je niet te veel kijken naar hoe het voor ons 'de consument' zal zijn, maar hoe het voor een bedrijf is. Als Nintendo een remake in de planning heeft, dan doen ze er zelf wel wat mee.
Heiny Reimes
En over Disney gesproken… Zoek eens op 'Kimba' je zal er van schrikken wat Disney allemaal wel niet 'adopteert', maar dan net ff wat anders.
Exalian-1
Dus dat is een groot verschil. Heeft Nintendo zijn fans nodig om Zelda weer op de map te zetten?? Kom op. Je snapt toch wel dat Sega dit uit wanhoop heeft gedaan. En toen het goed uitpakte voor hun zijn ze daar mee verder gegaan.
En wat heeft 'Kimba' hier verder mee te maken? Een Japanse tekenfilm uit 1965 die Disney heeft "geinspireert" om Lion King te maken.
Dit voorbeeld laat zien dat men concepten jat, dus ik snap niet zo wat dat met mijn punt te maken heeft…
Vinnyboiiiii
Exalian-1
Bij Nintendo maak je juist geen indruk als je enkel hun dingen namaakt. Bij hun maak je indruk zodra je met eigen dingen komt.
De demo waar het nu om gaat gebruikt een engine van een ander, en ook de design van een ander. Iedereen zou dat kunnen als je er even tijd in steekt. Dit maakt je niet bijzonder.
-it-
Dat geldt voor iedere baan
Exalian-1
En even voor de duidelijkheid: ik vind het ook een mooi project en zou het graag willen proberen (hopen dat ik de motion blur dan wat kan minder kan zetten!). Maar meer ook niet. Ik verwacht niet dat Nintendo dit project moet oppakken.
-it-
Deze developer heeft in ieder geval getoond dat hij games kan maken. Of je nou dit maakt of een nieuwe Zelda game is echt niet zo verschillend, afgezien van de schaal en misschien wat andere tools tot je beschikking.
Overigens verwacht ik inderdaad niet dat Nintendo hier iets mee doet. Breath of wild ziet er een stuk leuker uit om te spelen
Exalian-1
004
De grootste games en franchises vroeger werden zo groot door alle mod communities eromheen.
Ik zou graag een goed argument van je willen horen waarom dit zo slecht zou zijn voor bedrijven. Nintendo laat hier kansen liggen en hoeft echt niet elke remake goed te keuren alleen ze snijden nu in hun eigen vingers en onthouden fans van plezier. Het is een verlies aan beide kanten.
Het beste argument dat ik me kan bedenken is dat het lastig om een extra tak te creeeren die dit soort projecten keurt en uiteindelijk goedkeuring geeft.
Lord Ganon
Ollongren
crimsondeon
Ollongren
crimsondeon
Aquemini
Freyk
Is het niet handig om de maker van dit filmpje te vragen om samen te werken cryzenx
(en andere zelda 64 unreal projecten?)
SuperDre
Baukereg