Nieuws
PlayStation 4

'Universele afstandsbediening PS4 mogelijk eind dit jaar in Europa'

Verschijnt deze herfst in Noord-Amerika

Geschreven door Michel Musters op
Een universele afstandsbediening om de PlayStation 4 en de inbegrepen blu-ray speler mee te bedienen komt mogelijk in het vierde kwartaal van dit jaar in Europa uit, zo laat Sony weten.

De afstandsbediening werd eerder deze week voor Noord-Amerika aangekondigd, waar hij in de herfst uitkomt en 29,99 dollar kost. Een Europese releasedatum en prijs zijn nog niet bekend, maar volgens fabrikant PDP streeft het bedrijf naar een Europese release in het vierde kwartaal, al is dit nog niet bevestigd.

De afstandsbediening geeft mensen controle over alle mediafuncties van de PlayStation 4. Ze kunnen via bluetooth ook verbinding maken met televisies, en in totaal kunnen er vier apparaten aan de afstandsbediening worden gekoppeld. 

PlayStation 4 remote

Bron: Eurogamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo wint patentzaak over besturing handhelds Multiplayerbèta Black Ops 3 vanaf 26 augustus op pc en XOne
17

Reacties op: 'Universele afstandsbediening PS4 mogelijk eind dit jaar in Europa'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Massiv

    • 23 juli 2015 05:00
    Niet persee een must have, maar wel handig. Kan mn controller gewoon opladen terwijl ik aan het netflixen ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr. Harrow

    • 23 juli 2015 07:54
    Vind ik toch wel handig. Laatst al naar gezocht, bleek het nog niet te bestaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tonne

    • 23 juli 2015 08:20
    Belachelijk dat de PS3 afstandbediening gewoon niet werkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 23 juli 2015 08:43
    Net zoals de laatse originele PS3 bluetooth headset.

    Maar ja, ze moeten weer geld verdienen hé ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 23 juli 2015 09:40
    Het lijken soms net bedrijven ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 23 juli 2015 09:47
    klopt, maar er is geen technische reden om niet te zorgen dat de ps3 bluetooth devices, zoals de headsets en de media afstandbediening, niet zouden werken op de PS4.. Dat is gewoon onwilligheid van sony.. Kost 1 programmeur waarschijnlijk hooguit een paar uur/dagen om het aan de praat te krijgen, en zou voor zoveel mensen fijn zijn..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 23 juli 2015 11:35
    Eens.

    Ik snap dat ze een nieuwe afstandsbediening op de markt willen brengen, en daar heb ik op zich geen probleem mee (heb hier ook de PS3 versie) . Maar dat ze hun eigen originele PS3 Sony headsets niet ondersteunen vind ik echt belachelijk, terwijl een oude Jabra van 3 jaar oud gewoon kan connecten.

    En ik verrek het om een Turtlebeach of Sony oorschelp headset te kopen van 80 euro, terwijl ik nog een splinternieuwe Sony Bluetooth headset PS3 versie heb liggen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 23 juli 2015 12:54
    Jullie argumenten kan ik het ook wel goed in vinden.
    Ik kan begrip opbrengen dat een bedrijf winst wil maken, maar als je inderdaad allerlei Sony artikelen al hebt dat bijna hetzelfde doet maar niet meer werkt kan knap frustrerend werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 23 juli 2015 13:44
    Een nieuwe afstandsbediening is eigenlijk ook niet nodig, maar snap dat de PS4 andere functies heeft dan de PS3, dus in dat opzicht snap ik heel goed dat er een nieuwe komt. Maar een bluetooth headset blijft een bluetoot headset, daar veranderen geen functies aan zelfs op de PS4 niet.

    En het is al helemaal erg dat een merk zoals Jabra wel werkt, terwijl een originele Sony niet werkt. Dit had eerder andersom moeten zijn.

    Ze hebben maanden geleden al beloofd dit op te pakken, maar tot op heden nog steeds niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 23 juli 2015 09:45
    Hmmm.. als deze ook met de PS3 zou werken via bluetooth dan is het zeker een optie, ben zeer te spreken over universele afstandbediening van Sony die ik nu al enkele jaren heb, de logitech en de philips die ik voorheen had waren al heel snel kapot..
    Ik heb wel de media afstandbediening van de PS3, maar toch gebruik ik naast mijn universele afstandbediening voor de beamer/versterker de dualshock voor media af te spelen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 23 juli 2015 10:09
    Hier heb je kinect toch voor die je tv en audio set automatisch aanzet?

    Of wacht…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wildcard

    • 23 juli 2015 10:30
    Wou nog steeds dat je de PS Vita als remote kon gebruiken zowel Blu-Ray en Netflix. Plus Netflix op de Vita.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Svarog

    • 23 juli 2015 10:51
    Je kunt natuurlijk ook gewoon een Logitech Harmony aanschaffen, waarmee je ALLES kan bedienen.

    (moet nog steeds elke sessie opnieuw inloggen met IE11, waarom is gamer.nl zo anti-IE?)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 23 juli 2015 11:30
    Dus je kan ook je partner ermee bedienen?

    Die afstandsbediening zoek ik nog steeds. :-P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 23 juli 2015 13:07
    Kan je telefoon als afstandbediening werken bij de PS4?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 23 juli 2015 16:30
    Kinect is nog makkelijker, en hoef je niet op te laden.

    Zij Sony niet eerst dat hun console alleen voor de gamers was ???? want ze komen nou toch weer met media dingen aan. Vind toch dat Sony is een keer haar standpunt duidelijk moet gaan maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Draven

    • 24 juli 2015 11:58
    Ja…