Het is alweer een tijdje geleden dat Westwood met haar vervolg op de overhypte, en daardoor behoorlijk geflopte, RTS Command and Conquer: Tiberian Sun kwam. Het was een verademing na Tiberian Sun, maar nog steeds hadden sommige mensen kritiek.

"De engine is verouderd", "Je moet geen oude koeien uit de sloot halen" en "De cut-scenes zijn echt te slecht geacteerd" zijn citaten die ik vaak uit de monden van gamers hoorde komen. Desondanks verkocht de game goed, en moet ik zeggen, dat ik het met plezier gespeeld heb.

Westwood blijft haar fans trouw, dat weten we nu wel na de release van de 11e mappack voor de game. Maar we willen zelf ook wel eens een mapje in elkaar zetten, daarom is Westwood bezig met de uiteindelijke versie van een Red Alert 2 editor.·Create single-player missions or multi-player maps

·RA2 will now recognize fan-created maps for play on Westwood Online

·Final Alert 2 will feature a basic tutorial and manual for those unfamiliar with map and mission editors.

·Westwood's "Frame Work Mode" now embedded into the FA2 code (color codes terrain based on elevation)

·Insert familiar RA2 vehicles, infantry, structures and monuments in the maps

·A newer more streamlined, easy to use interface complete with tool tips

·Allow players to script AI behavior for single-player missions Om het hele verhaal te lezen, verwijs ik je door naar het Red Alert 2 forum.