Nieuws

Ubisoft wil gamers via spellen bewust maken van klimaatverandering

Onder andere via een aankomend in-game evenement in Riders Republic

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft is van plan om via diens games mensen bewust te maken van de gevolgen van klimaatverandering.

Dat laat de website Playing for the Planet weten, een initiatief van de Verenigde Naties. Via dit initiatief wil men games gebruiken om "de jeugd te inspireren om te leren over en zich hard te maken voor diens omgeving".

Als voorbeeld wordt het al beschikbare Riders Republic genoemd, waarin Ubisoft een "kort en intens" in-game evenement in gaat organiseren "waarmee strategieën om bosbranden qua grootte en frequentie te verkleinen worden getoond". 

Het evenement moet zich in-game in Phoenix, Arizona afspelen, waar vorig jaar in het echt grote bosbranden woedden. Spelers dragen in de game een gasmasker en de sommige delen van de map zijn niet bereikbaar. Het in-game event vindt plaats in het weekend van 23 juni.

In het aankomende Skull and Bones - waar op moment van schrijven nog geen releasedatum voor is - moeten spelers geconfronteerd worden met de gevolgen van het constant blijven uitputten van voedselbronnen. Zo krijgt men te maken met de gevolgen van overbevissing in de oceaan, maar kan men er ook voor kiezen om haaien met rust te laten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Tijdelijke oplossing voor Trophy-bug in The Quarry gevonden Overwatch is ten dode opgeschreven - Ron en Erik Podcast 393
40

Reacties op: Ubisoft wil gamers via spellen bewust maken van klimaatverandering

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Tyranus

    • 4 juli 2022 08:46
    Dan zijn ze vanaf nu helemaal Persona non grata bij mij !

    Ze deden natuurlijk al veel aan recycling van oud werk, maar dit is toch wel de druppel.

    Ik speel games voor plezier en niet voor politieke onzin

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    N0rthstar

    • 4 juli 2022 09:36
    @Tyranus Ik weet niet hoe oud je bent, maar mocht je nog willen genieten van deze wereld en je eventuele (toekomstige) kinderen een kans willen geven, dan denk ik dat het handig is juist wel aandacht aan dit soort dingen te geven. De kop in het zand mentaliteit is iets waar mensen vaak de neiging toe hebben en niet echt aan te raden met een in gang gezette wereldlijke impact die op een bepaald moment onomkeerbaar wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 4 juli 2022 13:20
    Ik denk dat grote delen van de kaart onbegaanbaar maken alleen maar irritatie opwekt. Daarnaast is dit Ubisoft, dus uiteindelijk draait het alleen maar om geld. Mensen als jij, die oprecht denken dat een virtueel gasmaskertje of de mogelijkheid haaien met rust te laten ook maar iets doet ten behoeve van het klimaat, zorgen ervoor dat Ubisoft met dit soort goedkope PR fratsen weg blijft komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 4 juli 2022 14:28
    @N0rthstar Snap je punt maar dit zijn games geen platform om maar te pushen wat men wil veranderen.

    Daarnaast gaat alles uiteindelijk toch wel naar de klote en dat is nog heeeeeeel ver weg kortom daar hoeven wij ons niet druk om te maken en zeker niet in games!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 4 juli 2022 18:18
    @N0rthstar niet in games.. ik heb zonnepanelen , ben bijna van het gas af
    Dus ik heb zat bijgedragen.

    En je gelooft toch zeker niet dat de boeren de boosdoener zijn he .. Dat is tata steel Schiphol en chemelot

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 4 juli 2022 10:03
    @Tyranus ik ben het helemaal met je eens. Deze moraal ridders doen het naar mijn idee alleen voor de marketing van dit alles.

    Dit bedrijf wil ook graag NFT'S aan hun games toevoegen… Een technologie die dacht ik redelijk wat extra energie kost…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 4 juli 2022 08:51
    Rot op met deze nonsense. Ik game juist om even nergens aan te hoeven denken.

    Ubischoft gaat weer genegeerd worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    N0rthstar

    • 4 juli 2022 09:37
    @san5324 Zolang je er buiten de games dan maar over nadenkt hoe je er aan bij kan dragen. Negeren is echt not done in mijn ogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 4 juli 2022 10:39
    @N0rthstar al sinds 87 was het een onderwerp op de basisschool. Daar leerde ze je al het belang van papier scheiden. Zuinig zijn met drinkwater, plastic afval apart houden, er zijn daarna nog tal van zaken erna gekomen die bij moeten dragen mensen bewust te krijgen. Het zal niemand ontgaan zijn dat er bijvoorbeeld statiegeld op flessen zit. Negeren is dus nieteens mogelijk.

    Als dan iemand een game gaat spelen om de stress, druk of alle ellende om zich heen even probeert te vergeten zie ik het niet meteen als een toegevoegde waarde dit juist terug te plaatsen in een game. Kies je bewust voor zo’n type spel is dat natuurlijk prima, er zijn educatieve games voldoende maar een game die daar niet op gericht is moet je niet moedwillig gaan opdringen.

    Mensen gaan over het algemeen ook niet op vakantie om mee te doen aan iedere klimaat protest actie die er gehouden wordt. Dat maakt ze alleen ook niet direct blind voor bestaande problemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xevulutionx

    • 4 juli 2022 16:05
    @N0rthstar ik draag er wel aan bij en pak straks een keer extra de auto, goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WauWsy

    • 4 juli 2022 11:31
    @san5324 ja ik ben er ook zo klaar mee, altijd weer van die multinational bedrijven of elite mensen die altijd aan de wereld moeten laten zien van oh kijk ons eens wat zijn wij goed voor het milieu of de mensen rechten.. Nep gedoe

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 4 juli 2022 08:54
    hahaha of dat ze het water lvl laten stijgen in alle games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Leshrac

    • 4 juli 2022 10:07
    Ik denk dat het meer zin heeft om fabriekseigenaren en politici hierover te informeren dan gamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mole28

    • 4 juli 2022 10:13
    alsof we daar niet al bewust van zijn…
    Arie de Beuker zei het in de jaren 90 al: "20 jaar geleden hebben ze er niks aan gedaan, en nu er niks meer aan valt te doen moeten we met z'n allen in een stuip liggen."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 4 juli 2022 11:02
    @mole28 dat is heftig…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 4 juli 2022 10:17
    Ik vind het best wel een leuke manier om jeugdige speler de bewustwording mee te geven. Niks mis mee.
    Regen, sneeuw. dag/nacht functie is in veel games ook al aanwezig, dus waarom deze realiteit niet mee geven?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 juli 2022 10:56
    @Aerofox81

    Dit zo sta ik er ook in.

    Al vind ik het gebruik van skull & bones wat minder. Het speelt zich af in de tijd van de piraten dus dan moet het jagen op haaien niet bestraft worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 4 juli 2022 13:34
    @coola random events waarin WNF boten je boot proberen te zinken en jij ze moet weren. Onrealistisch maar dat lijkt me eigenlijk wel grappig om mee te maken XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 juli 2022 13:51
    @mightybundy

    Dat kan grappig zijn en eenmalig ook leuk maar het vooral immersie brekend. Kijk datt ze zoiets bij riders republic doen kan ik nog in komen en daar past dat milieu bewust zijn nog wel bij. Maar bij een piraten game niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 4 juli 2022 10:28
    Ah ik zie dat juni weer voorbij is dus de pride month is weer over en die groep kan het weer uitzoeken tot volgend jaar xd.
    En nu is milieuvriendelijk het nieuwe onderwerp deze maand. Helemaal geweldig!
    En Ubisoft is tog wel de voorloper op milieu bewustzijn want er is niemand die zo veel recykeld als hun!